  • 11. Data: 2007-03-07 09:10:04
    Temat: Re: darowizna
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Dyzmund" <d...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:esluu8$1rv$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Mam normalną wspólnotę majątkową. Wydaje mi się, że bardziej poświadcza
    > się
    > tutaj fakt, że żona nabyła coś z własnych środków, np ze sprzedaży
    > mieszkania, którego była właścicielką jeszcze przed ślubem. Nie wiem jakie
    > to ma znaczenie i co by było, gdyby żona nabyła bez podpisu małżonka.

    Wymyślasz.
    Nabywałem i sprzedawałem nieruchomość z majątku odrębnego i do majątku
    odrębnego, żadnych kontrasygnat nie było.
    Ot notariusz zapytał (i wpisał) czy z majątku odrębnego - to wszystko.

  • 12. Data: 2007-03-07 09:18:45
    Od: "Dyzmund" <d...@t...pl>

> [...]
    > odrębnego, żadnych kontrasygnat nie było.
    > Ot notariusz zapytał (i wpisał) czy z majątku odrębnego - to wszystko.

    Nie wymyślam, tylko piszę jak było. Widać notariusz był nadgorliwy bo ja się
    do podpisywania nie pchałem.

    Dyzmund

  • 13. Data: 2007-03-07 10:13:59
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Dyzmund" <d...@t...pl> wrote in message

> [...]
    > mieszkania, którego była właścicielką jeszcze przed ślubem. Nie wiem jakie
    > to ma znaczenie i co by było, gdyby żona nabyła bez podpisu małżonka.

    No to zupełnie inna bajka, kiedy żona sprzedaje mieszkanie z majątku
    odrębnego i to co kupione za te pieniądze ma iść do majątku odrębnego.
    Mieszkanie jest jej, pieniądze są jej, ale to co za to kupi jest już
    wspólne.
    To zupełnie inna bajka niż dostanie czegoś w darowiźnie.

  • 14. Data: 2007-03-07 11:50:38
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > odrębnego i to co kupione za te pieniądze ma iść do majątku odrębnego.
    > Mieszkanie jest jej, pieniądze są jej, ale to co za to kupi jest już

    A skąd ten pomysł?
    Dalej to co za to kupi stanowi majątek odrębny.

  • 15. Data: 2007-03-07 12:41:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Mar 2007, Cavallino wrote:

    > Nabywałem i sprzedawałem nieruchomość z majątku odrębnego i do majątku
    > odrębnego, żadnych kontrasygnat nie było.
    > Ot notariusz zapytał (i wpisał) czy z majątku odrębnego - to wszystko.

    Ciekawe co by było jakbyś skłamał.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2007-03-08 07:40:55
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0703071340540.3120@athlon64...

    > Ciekawe co by było jakbyś skłamał.

    A co by było gdybyś sprzedawał nie swoją nieruchomość?
    Obowiązkiem notariusza jest sprawdzić księgi PRZED transakcją.

  • 17. Data: 2007-03-08 10:25:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Mar 2007, Cavallino wrote:

    > A co by było gdybyś sprzedawał nie swoją nieruchomość?
    > Obowiązkiem notariusza jest sprawdzić księgi PRZED transakcją.

    Racja. Wniosek taki ze pytanie było retoryczne :)

    pzdr, Gotfryd