  • 1. Data: 2005-04-26 22:29:47
    Temat: darowizna części samochodu
    Od: "lonia80" <l...@p...net.pl>

    W celu obniżenia składki ubezpieczeniowej "muszę" stać się współwłaścicielem
    części samochodu mojego syna. Proszę o radę w jaki sposób przeprowadzić tą
    operację żeby nie ponieść zbyt wysokich kosztów. Rozumiem że trzeba zrobić
    jakąś umowę darowizny. Czy trzeba ją rejestrować w US, jakie koszty? przy
    np. 3000 zł wartości darowizny.
    Pozdrawiam leo

  • 2. Data: 2005-04-27 00:04:43
    Temat: Re: darowizna części samochodu
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    lonia80 wrote:
> [...]
    > jakąś umowę darowizny. Czy trzeba ją rejestrować w US, jakie koszty? przy

    Darowziny do 9 tys z groszami są zwolnione z podatku.
    Czyli sama umowa darowizny wystarczy.
    Nie trzeba tego nigdzie zgłaszać.

  • 3. Data: 2005-04-27 04:34:26
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    > Darowziny do 9 tys z groszami są zwolnione z podatku.
    > Czyli sama umowa darowizny wystarczy.
    > Nie trzeba tego nigdzie zgłaszać.

    ... o ile w ciągu ostatnich 5 lat nie było pomiędzy nimi innych darowizn ;-)

  • 4. Data: 2005-04-27 19:50:24
    Od: "Andrum" <a...@p...pl>

    > Darowziny do 9 tys z groszami są zwolnione z podatku.
    > Czyli sama umowa darowizny wystarczy.
    > Nie trzeba tego nigdzie zgłaszać.

    a co jesli samochod jest srodkiem trwalzm wprowadyonzm do EST?
    czy mozna podarowac 1% wartosci auta i co wtedy z KUP?

    Wojtek

  • 5. Data: 2005-04-29 12:03:18
    Od: "leo" <l...@p...net.pl>

    > ... o ile w ciągu ostatnich 5 lat nie było pomiędzy nimi innych darowizn
    > ;-)

    Dzieki wiedziałem że na Was można liczyć
    Pozdrawiam leo

  • 6. Data: 2005-04-30 17:55:36
    Od: Adam <f...@v...interiaBEZSPAMUPROSZE.pl>

    > ... o ile w ciągu ostatnich 5 lat nie było pomiędzy nimi innych darowizn

    i dodatkowo darczyna i obdarowany sa w odpowiedniej grupie zaleznosci -
    tutaj akurat ojciec/syn - wiec najlagodniejszy wymiar kary.... tfu -
    podatku :)

    Adam

  • 7. Data: 2005-05-02 22:15:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Apr 2005, Andrum wrote:

    >+ > lonia80 wrote:
    >+ > Czyli sama umowa darowizny wystarczy.
    [...]
    >+ a co jesli samochod jest srodkiem trwalzm wprowadyonzm do EST?

    Dywaguję: ustawa wymaga *tylko* aby był "własnością lub współwłasnością
    podatnika", nadto dając preferencje dla małżonków jeśli tylko jeden
    z nich rozlicza amortyzację w ramach DG...

    >+ czy mozna podarowac 1% wartosci auta i co wtedy z KUP?

    KUP ? Mowa o amortyzacji w KUP czy innych kosztach w KUP ?

    Mi się zdaje że jest tak:
    - współwłaściciel nie prowadzący DG jedzie w celu niegospodarczym
    to tankuje "osobiście" :>
    - współwłaściciel prowadzący DG jedzie w celu gospodarczym to
    tankuje "na firmę" i pisze w KUP.

    Coś nie tak ? :)
    Chcecie powiedzieć że praktyka odbiega od takiej idylli podatkowej ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)