  • 1. Data: 2003-03-31 16:22:25
    Temat: darowizna, czy sie zgodzić???
    Od: "paweł" <p...@w...pl>

    Moi drodzy
    poradźcie mi.
    Znajoma zwróciłem sie do mnie z prośbą abym podpisał jej fikcyjną darowiznę.
    (Kupiła mieszkanie z pieniędzy zarobionych zagranicą i nie może ich
    udokumentować).Chodzi o kilkadziesiąt tysięcy złoty. Nie znam się na
    przepisach więc nie wiem czy wiążą się z tym dla mnie jakieś zagrożenia.
    Bardzo proszę o pomoc

    Serdeczne dzięki.
    Paweł

  • 2. Data: 2003-03-31 18:29:41
    Temat: Re: darowizna, czy sie zgodzić???
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "paweł" <p...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > udokumentować).Chodzi o kilkadziesiąt tysięcy złoty. Nie znam się na
    > przepisach więc nie wiem czy wiążą się z tym dla mnie jakieś zagrożenia.

    Nie zgodzić się.
    Po pierwsze, jak teraz nie może ich udekumentować, to znaczy, że US już
    doczepia się jej do skóry.
    Po drugie od takiej darowizny powinien pójść podatek od czynności
    cywilno-prawnych, jak się nie umówicie, to płatny po połowie (2% wartości).
    Nawet jeśli ona go zapłaci, to i tak US się przyczepi, bo płacony dopiero
    teraz, czyli po terminie (rozumiem, że darowizna ma być z datą wstecz). na
    miejscu US, od razu bym podejrzewał fikcyjną darowiznę, a to się nadaję do
    prokuratury jak próba oszukania US.

    Jak ktoś będzie upierdliwy, to ciebie się też doczepią jako osobę, która
    pomaga w zatajeniu należności podatkowych.

  • 3. Data: 2003-04-01 14:42:42
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    > Nie zgodzić się.

    to fakt

    > Po pierwsze, jak teraz nie może ich udekumentować, to znaczy, że US już
    > doczepia się jej do skóry.

    zgadza sie

    > Po drugie od takiej darowizny powinien pójść podatek od czynności
    > cywilno-prawnych, jak się nie umówicie, to płatny po połowie (2% wartości).

    bzdury!!!
    podatek od spadków i darowizn
    progresja do 20% warto

  • 4. Data: 2003-04-01 14:46:47
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    > Nie zgodzić się.

    zgadzam się z przedmówcą

    > Po pierwsze, jak teraz nie może ich udekumentować, to znaczy, że US już
    > doczepia się jej do skóry.

    to oczywiste

    > Po drugie od takiej darowizny powinien pójść podatek od czynności
    > cywilno-prawnych, jak się nie umówicie, to płatny po połowie (2% wartości).

    BZDURY!!!! podatek od spadków i darowizn, dla osoby obcej progresja do 20% kwoty
    darowizny

    > Nawet jeśli ona go zapłaci, to i tak US się przyczepi, bo płacony dopiero
    > teraz, czyli po terminie (rozumiem, że darowizna ma być z datą wstecz). na

    nie ma to znaczenie od darowizn nie ma odstetek za zwłokę

    o takim przypadku nie słyszałem

  • 5. Data: 2003-04-01 21:29:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Apr 2003, Slayer wrote:
    [...dobrze gada, aż:]
    >+ nie ma to znaczenie od darowizn nie ma odstetek za zwłokę

    Możesz podać jaki przepis uchyla treść art. 6 Ordynacji podatkowej
    ("odsetki za zwłokę") dla rzeczonego podatku ?
    Dla porządku: moment powstania obowiązku podatkowego określony
    jest (UoPoSiD art. 6.1.4), w liście wyłączeń art. 54 Ordynacji
    nie widzę (tego przypadku). Owszem, widzę art. 8.2 UoPoSiD,
    i to ew. musiałoby być w owym "innym przepisie". Z tonu
    wypowiedzi wnoszę że mógłbyś go podać :)

    pzdr, Gotfryd
    (zaciekawiony)

  • 6. Data: 2003-04-02 12:28:34
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    wiadomości
    ortezjan.zabrze.pl...
> [...]
    > i to ew. musiałoby być w owym "innym przepisie". Z tonu
    > wypowiedzi wnoszę że mógłbyś go podać :)

    no i jeszcze ktoś w US może wpaść na pomysł skąd u darczyńcy wzięły się
    pieniądze na darowiznę (wszak mamy do czynienia z niespotykaną na codzień
    rozrzutnością) i wtedy autor/ka pytania będzie musiał/a "coś wymyślić"

    --
    Matovy

  • 7. Data: 2003-04-02 14:07:09
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

> [...]
    > i to ew. musiałoby być w owym "innym przepisie". Z tonu
    > wypowiedzi wnoszę że mógłbyś go podać :)

    termin złożenia umowy darowizny nie jest określony w ustawie o podatku od spadków i
    darowizn(wyjaśnienia Min.Fin.). W tym przypadku przepisy Ordynacji podatkowej wchodzą
    w memencie wszczęcia(powołania się na daną czynność) postępowania podatkowego przez
    US
    i odsetki są naliczane po 14-tu dniach od dnia odbioru decyzji w sprawie wymiaru
    podatku. Niesety nie mam przed sobą tych ustaw, a z pamięci nie podam art.;)

  • 8. Data: 2003-04-02 14:35:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Apr 2003, Slayer wrote:
    [...]
    >+ termin złożenia umowy darowizny nie jest określony w ustawie o podatku od spadków
    >+ i darowizn(wyjaśnienia Min.Fin.).

    Ale w owej ustawie mam:
    ++++
    Art. 6. 1. Obowiązek podatkowy powstaje:
    4) przy nabyciu w drodze darowizny - z chwilą złożenia przez darczyńcę
    oświadczenia w formie aktu notarialnego, a w razie zawarcia umowy bez
    zachowania przewidzianej formy - z chwilą spełnienia przyrzeczonego
    świadczenia;[...]
    ----

    Czyli nie moment zawarcia umowy się liczy, a spełnienie; kasa a nie
    memoriał :)
    Zakładając że "przepisy nie wymagają szczególnej formy" (nieruchomość
    nas przykład) to sądziłbym że liczy się moment spełnienia, udowadnialny
    w rzeczonym przypadku (znaczy - nim 'obdarowana' zapłaciła za samochód).
    Ciekawe jak minister to wydedukował...

    >+ W tym przypadku przepisy Ordynacji podatkowej wchodzą
    >+ w memencie wszczęcia(powołania się na daną czynność)
    >+ postępowania podatkowego przez US

    To by się mogło zgadzać, jakby nie ww. zapis :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-04-02 14:41:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Apr 2003, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >+ Ale w owej ustawie mam:
    >+ ++++
    >+ Art. 6. 1. Obowiązek podatkowy powstaje:

    Już się poprawiam:
    4. Jeżeli nabycie nie zgłoszone do opodatkowania stwierdzono następnie
    pismem, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą sporządzenia pisma;

    [...]
    >+ >+ W tym przypadku przepisy Ordynacji podatkowej wchodzą
    >+ >+ w memencie wszczęcia(powołania się na daną czynność)
    >+ >+ postępowania podatkowego przez US

    Nie kojarzyłem że niezgłoszenie darowizny do podatku
    jest tak bezpieczne :] !

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-04-02 14:57:46
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

> [...]
    >
    > [...]
    >

    > Nie kojarzyłem że niezgłoszenie darowizny do podatku

    dokładnie tak, zabepieczasz sie umową darowizny, a dopiero jak US pyta skąd jest
    kasa, to zgłaszasz umowę i płacisz podatek bez żadnych konsekwencji
    Wszystkie podatki majątkowe są tak stworzone, wszędzie jest jakiś kruczek