  • Data: 2002-08-14 17:29:06
    Temat: Re: deklaracja VAT-7
    Od: "eland" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Iwona Ślusarczyk <i...@e...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aje0cj$bl0$...@n...tpi.pl...
    > Czy w deklaracji VAT-7 trzeba (czy nie) uwzględniać zakupy opodatkowane
    > stawką 0%?

    Minister Finansów (może powinno być z małej litery) popełnił załącznik nr 2
    do rozporzadzenia M.F z 26.10.2000 zawierający objasnienia do deklaracji
    VAT-7 wktórym mówi:
    "Część D. Rozliczenie podatku naliczonego
    W tej części wykazuje sie wylącznie zakupy, w stosunku do których
    podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego od należnego
    lub zwrot podatku naliczonego, na zasadach określonych w przepisach art
    19-25 ustawy, z uwzględnieniem przepisów wykonawczych"
    z tego wynikałoby że nie należy uwzględniac zakupów opodatkowanych stawką 0%
    wyjasnienie jest sprzeczne z opisem na samej deklaracji mówiącym o
    "opodatkowanych zakupach" ku któremu ja osobiscie bardziej bym sie skłaniał.
    Mam wrażenie że znowu mamy do czynienia z wyjaśnieniem typu: "szefowa
    kazała"
    Pełny tekst załącznika w Leksykonie VAT Zubrzyckiego str.375-378.
    Mariusz