    From: Paweł Więcek <c...@v...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: deklaracja VAT - pocz?tkuj?cy
    Date: Mon, 20 Sep 2004 20:44:12 +0200
    Sender: Pawel Wiecek <c...@k...coven.local>

    Thus wrote Fil <f...@p...onet.pl>:
    > bardzo proszę o pomoc (i wyrozumiałość). Jeśli ktoś byłby uprzejmy to
    > bardzo bym prosił o podanie nr pól w jaki mam wstawić odpowiednie
    > wartości (te niezerowe)

    VAT-7 ma dwie strony. Na pierwszej stronie górna część to dane podatnika itd.
    -- wiadomo co wpisać. Dolna część to VAT należny -- tu wpisujesz dane odnosnie
    tego, co sprzedałeś (w twoim przypadku 0). Na drugiej stronie u góry jest VAT
    naliczony -- tu wpisujesz dane dla tego co kupiłeś. A dokładniej w części D.2,
    bo reszta to różne korekty, nadwyżki z poprzednich miesięcy, itp. Jeśli to, co
    kupiłeś nie wchodzi w środki trwałe (wynika to z kwoty) to wchodzi w rubryki
    43 i 44. Poniżej rozliczasz całość na podstawie należnego i naliczonego (oraz
    paru innych dodatków -- zaniechania, itp.). W rubryce 50 wychodzi ile masz
    wpłacić, w 52 ile masz nadpłaty. Tę ostatnią możesz zostawić do odliczenia za
    miesiąc, albo wnioskować o zwrot -- odpowiednio wypełniasz rubryki 53-55 i
    59-60.

    Paweł

    --
    < o o > | http://www.coven.vmh.net/ <c...@v...net> GSM: +48603240006 |