    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: deklaracja po terminie
    Date: Wed, 19 Mar 2003 09:21:37 +0100

    Dnia 19-03-2003 08:55, Użytkownik maup napisał:

    > Mój US stoi na stanowisku, że za miesiąc spóźnionej deklaracji nie
    > przysługuje naliczony VAT, nie wiem jak inne ale się z tym licz :(

    Jeszcze ciągle? Nie zauwazył zmiany przepisów z marcy 2002?

    W momencie wprowadzenia mozliwości korygowania deklaracji VAT poprzez
    zwiekszenie VAT naliczonego straciły podstawy prawne (te resztki, które
    miały) wszelkie wyroku i interpretacje w tej sprawie, a nowych jeszcze
    nie ma.
    Nie ma przepisu który wprost pozbawiał by podatnika prawa do odliczenia
    VAT w spóźnionej deklaracji (i nigdy nie było) a z nowych przepisów nie
    da sie pośrednio takiej interpretacji wywieść, jak to było mozliwe przed
    marcem 2002.

    Za to mandat jest prawie pewny, chociaz mój kuzyn niedawno sie wymigał,
    że to niby student, dopiero zaczął, "bid a wdomu az piszczy" i takie
    tam, kobitka sie ulitowała.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk