    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: deklaracje podatkowe
    Date: Fri, 18 Jul 2003 13:52:03 +0200

    On Fri, 18 Jul 2003, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik Sławomir Delegacz napisał:
    >+
    >+ > Pewniejszą szkołą jest szkoła; która radzi aby oprócz zapłaty złożyć
    >+ > deklarację PIT-4 [...]
    >+ Rozumiem że pewności szkole nie odbiera fakt że jest ona niezgodna z ustawą?

    Nie odbiera :)
    Podejrzewam że to tak w stylu "niezgodności z ustawą" nieprzestrzegania
    zapisu że na fakturze ma być podpis odbiorcy (patrz niżej: kwestia
    karalności).

    >+ Ba, jest niezgodna nawet z objasnieniem na PIT-4, gdyby kiedys chciało
    >+ Ci sie je przeczytać.

    A to jak wiesz mamy na podorędziu objasnienia na VAT-7 (takoż
    niespecjalnie zgodne z ustawą po zajściu pewnych zależności :))

    >+ Żaden US w Polsce nie może mnie w żaden sposób zmusic do złożenia PIT-4
    >+ jeżeli nie zatrudniam pracowników na umowe o prace (i pokrewne) i żaden
    >+ US w Polsce nie może mnie za niezłożenie tego nienaleznego PIT-4 ukarać.

    Ale "szkoła" musiałaby się poddać dopiero jakby jakiś US w .pl
    mógł *ukarać* za *złożenie* PIT-4 ;)
    Przyznając rację absolutną przepisom, twojej szkole i twojej osobie
    w szczególności... co wpisujesz jako "tytuł przelewu" przy zapłacie
    zaliczki z UOD nie ujętej w PIT-4 ?
    Znaczy: sugeruję że "Zal.z um. o dz.i zl." może nie być czytelne :)

    pozdrowienia, Gotfryd