  • 1. Data: 2005-05-20 17:55:17
    Temat: deklaracjomat - widzieliście ?:)
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    byłem dzisiaj w US Warszawa-Wola i zobaczyłem ciekawe urządzenie

    Było trochę podobne do bankomatu (takiego samostojącego - nie w ścianie) i
    miało napis - wybierz rodzaj dokumentu lub coś w tym rodzaju

    Szybko podeszła młoda kobieta i zaczęła opowiadać, że zachęca do
    skorzystania, że można złożyć deklaracjię i otrzymać potwierdzenie

    Działa to tak, że wybieramy rodzaj deklaracji, ilość załączników (wszystko
    wypisane na ekranie) i zgodnie z poleceniami umieszcaamy w odpowiedniej
    szczelinie poszczególne kartki.
    Po każdej z nich otrzymujemy fotokopię z nadrukowaną informacją o godzinie
    złożenia deklaracji - co ciekawe nie zauważyłem żadnego numerka.

    Po zakończeniu naciskamy "koniec", słychać jak automat zszywa wszystko i
    chyba przesuwa wewnątrz do kolejnego pojemniczka - a my mamy potwierdznie.

    Niestety okazało się, że VAT-7 będzie przyjmowało dopiero od poniedziałku,
    więc nie przetestowałem samodzielnie.

    Pomysł moim zdaniem jest bardzo fajny, ale...
    Według mnie ta maszyna była wykonana bardzo niskokosztowo i będzie bardzo
    zawodna i awaryjna.
    Warto ustawić je nie w US, ale gdzie indziej, np w centrach handlowych.W US
    są przecież panie w okienkach i idzie im to znacznie szybciej niż w
    automacie - a może komuś przyjść do głowy, że skoro jest automat, to można
    zredukować koszty. jak automat się zepsuje, to dla klientów będzie
    utrudnienie, a nieułatwienie.
    Poza tym wg mnie koszt serwisowania będzie wyższy niż koszt zatrudnienia.

    Ale generalnie fajnie, że coś ktoś próbuje myśleć - może okaże się, że po
    wersji pilotażowej automaty staną w innych lokalizacjach.

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 2. Data: 2005-05-21 04:43:35
    Temat: Re: deklaracjomat - widzieliście ?:)
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Bajer.
    Wiadomo: Stolica
    Jack

  • 3. Data: 2005-05-21 15:43:12
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > Pomysł moim zdaniem jest bardzo fajny, ale...
    > Według mnie ta maszyna była wykonana bardzo niskokosztowo i będzie bardzo

    A skad ty to wiesz?

    > Warto ustawić je nie w US, ale gdzie indziej, np w centrach handlowych.W
    US
    > są przecież panie w okienkach i idzie im to znacznie szybciej niż w
    > automacie

    A gdyby bylo w US ale w miejscu dostepnym POZA godzinami pracy US (pod
    czujnym okiem ciecia)?

    Nie kazdy jezdzi to tego samego centrum handlowego co ty...;-)

    > Poza tym wg mnie koszt serwisowania będzie wyższy niż koszt zatrudnienia.

    Zatrudnienia kogo?

    --
    Pozdrowienia

  • 4. Data: 2005-05-22 19:06:41
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:d6nktp$ide$1@inews.gazeta.pl,
    niejaki(a): Slawek Kos z adresu <s...@p...com> napisał(a):

    > A skad ty to wiesz?

    przedstawiłem swoją opinię po zapoznaniu się z tą maszyną
    chyba nie chcesz mi powiedzieć, że nie mogę wyrazić swojej subiektywnej
    opinii, szczególnie, że poprzedziłem ją słowami "według mnie"

    > Nie kazdy jezdzi to tego samego centrum handlowego co ty...;-)

    bez sensu komentarz - moim zdaniem

    > Zatrudnienia kogo?

    jeśli wczytasz się w cały wątek, a nie jedno zdanie, to może skojarzysz
    ale dla wyjaśnienia - chodzi m o panie, które obecnie przyjmują deklaracje -
    chyba zakup automatu ma sens, jeżeli prowadzi do redukcji kosztów
    chociaż w instytucjach państwowych ta reguła pewnie nie działa :)

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 5. Data: 2005-05-23 06:19:36
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > byłem dzisiaj w US Warszawa-Wola i zobaczyłem ciekawe urządzenie

    A stąd już na prawdę tylko maleńki kroczek do deklaracji elektronicznej
    składanej przez internet z domowego peceta. Duuużo tańszej, choćby ze
    względu na brak konieczności "drukowania i zszywania" kartek.
    Tylko byle sie tego prokom nie czepił bo sfajda temat jak zus. Byłem w
    wielkiej
    brytanii, tam jet mozliwość złożenia zenania podatkowego właśnie przez net.

  • 6. Data: 2005-05-23 07:43:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 May 2005, Bozoo wrote:

    >+ A stąd już na prawdę tylko maleńki kroczek do deklaracji elektronicznej
    >+ składanej przez internet z domowego peceta.

    ...nie wiem czy mi się zdawało czy słyszałem w radiu że ma być
    dopuszczalna już od 2006.

    >+ Tylko byle sie tego prokom nie czepił bo sfajda temat jak zus.

    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-05-23 07:57:52
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    > ...nie wiem czy mi się zdawało czy słyszałem w radiu że ma być
    > dopuszczalna już od 2006.

    tak - pewnie przepisami

    i wyjdzie tak jak z podpisem elektronicznym :))

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 8. Data: 2005-05-24 15:07:50
    Temat: Re: deklaracjomat - widzieli?cie ?:)
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 20 May 2005 19:55:17 +0200, "plusz"
    <n...@w...plusz.totezkasuj.pl> wrote:

> [...]
    >Po każdej z nich otrzymujemy fotokopię z nadrukowaną informacją o godzinie
    >złożenia deklaracji - co ciekawe nie zauważyłem żadnego numerka.
    Hahaha, US w Szczecinie tego nie zastosuja bo nie chca potwierdzac na
    kopiach tylko na swoich druczkach pt "potwierdzenie".

    WAM
    --
    NadMorskie forum dla szczurów lądowych ;)
    www.NadMorze.pl -> Forum