eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkidekretacja na dowodach ksiegowch.... › Re: dekretacja na dowodach ksiegowch....
  • Data: 2002-02-07 12:47:36
    Temat: Re: dekretacja na dowodach ksiegowch....
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <K...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:3C626A82.2A8311AC@inzbud.pl...
    > Kaizen napisał(a):
    > >
    > > Użytkownik "Piotr Lenczewski" <p...@p...onet.pl> napisał w
    > > wiadomości news:a3tjls$4o$1@news.onet.pl...
    > > > chcialbyym sie zorientowac czy istnieje gdzies w przepisach ustawy o
    > > > rachunkowosci lub ustawie o vat (moze gdzies indziej?) przepis
    odnosnie
    > > > dekretacji na dokumentach (fakturach
    > > > vat,rachunkach)dlugopisem,olowkiem....czy mozna dekretowac
    > > olowkiem......?
    > > UOR
    > > z dniem 1 stycznia 2002 r., w art. 21 w ust. 1 pkt 6 otrzyma brzmienie:
    > > "6) stwierdzenie sprawdzenia i zakwalifikowania dowodu do ujęcia w
    > > księgach rachunkowych przez wskazanie miesi?ca oraz sposobu ujęcia
    dowodu
    > > w księgach rachunkowych (dekretacja), podpis osoby odpowiedzialnej za te
    > > wskazania."
    > > Zapis musi być zrobiony w sposób trwały (czyli ołówek odpada).

    > Hmm... Od 10 lat dekrety w naszej fimie robione są na karteczkach
    > przypinanych do faktur, a jeżeli dekret jest automatyczny, to wcale.
    > Od nowego roku będzie 90% dekretów automatycznych.
    > Jest tylko pieczątka :zatwierdzone pod względem merytorycznym.. itd.
    > I opis, np. materiały na budowę XYZ, części zamienne do samochodu
    > blablabla
    Jeżeli dekrety są automatyczne i jest do tego zrozumiały dla biegłego opis
    to wg mnie spokojnie może być.

    > Biegłego mamy co roku, co roku innego (taka polityka zarządu, w
    > sensowność nie wnikam), nikt nie miał zastrzeżeń.
    > Jeden stwierdził że z tymi karteczkami to dobry pomysł, jak sie
    > człowiek pomyli to można odpiąć i dopiąć nową i faktury nie są
    > "pobazgrane".
    Tylko teraz jak się ma do tego zastrzeżenie, że każdy błąd ma być tak
    przekreślony, żeby nadal był czytelny?

    > A gdzie np. wpisać dekret na takim wąskim kwitku dokumentującym jakies
    > tam opłaty w Urzędzie Gminy? Tam nawet nie ma gdzie dziurki zrobić.
    [ciach resztę]
    > Maddy
    Jeżeli mogę doradzić, to można taki kwitek zszyć z większą kartką papieru i
    na tej kartce przybić zatwierdzającą pieczątkę i wszystkie opisy tam
    umieścić.

    Kasia


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1