    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: delegacja-bilet z vat-em
    Date: Sat, 14 Dec 2002 21:38:55 +0100

    On Sat, 14 Dec 2002, Sark wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik" <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl> [...]
    >+ > VAT od biletu ponad jakieś 50km (ale nie pamiętam czy akurat 50)
    >+ > możesz odliczyć.
    >+
    >+ ??? pierwszy raz słysze o tym dystansowym ograniczeniu, gdzie to stoi

    W którymś rozporządzeniu, nie mam pod ręką. Jakbym się potknął
    i nie zapomniał - dam znać. W ustawie jest delegacja, że
    minister może rozszerzyć listę dokumentów i wymaganą treść
    aby mimo "ustawowych braków" mogły być traktowane jak faktura.

    >+ > Bilet musi mieć NIP - kolejarze mają nawet
    >+ > stosowne pieczątki :)
    >+
    >+ Mi Pani w Orbisie postawiła "PKP Intercity NIP XXX-XX-XX-XXX". Za to boleje
    >+ nad faktem że juz konduktor zrobił tylko odręcznego maza bez pieczatki

    No to całość w KUP. Też mam takie...

    [...]
    >+ > UWAGA: ważne u kogo kupiłać, PKP Intercity to jest inne PKP
    >+ > niż PKP Przewozy regionalne i nie ma nic wspólnego z agentami,
    >+ > choć bilety sprzedają te same :]
    >+
    >+ No dobrze, ale jakie konsekwencje z tego wynikają, przecież każdy z nich
    >+ może tą pieczątke z nipem postawić ?

    I to jest OK. Chodzi o to, żeby zapomniawszy nie udać się
    po pieczątkę do niewłaściwego podmiotu :), np. kupiwszy
    bilet u agenta "podbić" w kasie PKP na stacji docelowej.

    >+ Orbisie, dotychczas brałem fakturę ale ostanio mi się spieszyło i onipowano
    >+ mi bilet (na jednym niewyraźnie, do poprawy:) ale czy mi coś grozi ;)

    Wszystko OK, ja w ogóle faktur nie biorę - w świetle wspomnianego
    rozporządzenia nie ma powodu.

    Pozdrowienia, Gotfryd