    From: Schwester <j...@c...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dłuuugie, kilka pytań o DG
    Date: Tue, 20 Dec 2005 07:55:10 +0100

    J_Bond napisał(a):
    > witam serdecznie

    Ja też witam!
    Trochę odpowiem a trochę podepnę sie pod wątek ;)

    > na wstępie powiem że czytałem grupe i inne fora, odwiedziłem też wiele
    > serwisów www i szczerze mówiąc im więcej czytam tym mniej wiem stąd moje
    > pytania na grupie mam nadzieje, że odpowiedzi rozwieją moje wątpliwości,
    > podejrzewam że cenne rady grona odwiedzającego grupe będą przydatne nie
    > tylko dla mnie, a więc:
    >
    > jestem osobą pracującą na etacie 40h/tydzień praca od 7 do 15
    > mam troche wolnego czasu i chciałbym założyć własną działalność gospodarczą,
    > miałby to być handel na serwisie aukcyjnym klienci to osoby indywidualne,

    dokładnie jak ja ;)

    > teraz moje pytania:
    > 1. Jakie opłaty będe ponosił z tytułu prowadzenia działalności
    > gospodarczej(ciągle pracując na etacie gdzie pracodawca opłaca wszystkie
    > składki zus itp.). Działalność będe prowadział w domu. Co w takim wypadku
    > mogę wliczać w koszty ??

    Musisz płacić ZUS - nigdy nie pamiętam jak nazywa się ta składka (chyba
    zdrowotna) - koło 150zł / mies.
    Prowadząc działalność w domu może wliczyć w koszty opłaty za czynsz i
    media, ale tylko jakąś część (podobno 1/3 - szukam potwierdzenia).
    Możesz wliczyć internet a nie możesz abonamentu telefonicznego, chyba że
    masz oddzielną linię firmową

    > 2. Jak będe rozliczał sprzedawany towar - chce by to była licytacja za
    > każdym razem od 1zł. Sprzedawany towar też nie będzie miał stałej ceny.
    > Towar kupowany u odstawcy(nie z Polski, dostaje rachunek który zawiera w
    > sobie i podatek i koszty transportu, wszystko w funtach brytyjskich a ja
    > płace przez paypal) też bedzie miał różne ceny.
    > Licze na obroty ok 1500-2000 miesięcznie. Zysk ok. 20-25%.

    Zależnie od formy opodatkowania będziesz najprawdopodobniej musiał
    prowadzić księgę przychodów i rozchodów. Od 1 kwietnia prawdopodobnie
    będziesz musiał mieć kasę fiskalną ;(

    > 3. Czy można w takim przypadku liczyć na pomoc z UE ?? Mam 26 lat.

    ???

    > 4. Jak rozliczyć np. książki i czasopisma kupowane u osób prywatnych które
    > nie prowadzą działalności ??

    Może na podstawie wyciągów bankowych albo jakiś dokumentów wewnętrznych???

    --
    ____ _ _