  • 1. Data: 2003-03-26 20:57:57
    Temat: do ZUS tylko z konta komercyjnego???
    Od: "Emil" <e...@w...pl>

    Witam!
    Podobno od 1 kwietnia (chyba, ze to żart-:)) do ZUS elektronicznie muszą
    przekazywać składki firmy zatrudniające > 5 pracowników, i konto z którego
    to mają robić musi być płatne (bez reklam) -
    http://www.strefa.pl/nowosci/?inf=368912
    Czy to prawda???

    Emil

  • 2. Data: 2003-03-26 21:34:21
    Temat: Re: do ZUS tylko z konta komercyjnego???
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Emil" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przekazywać składki firmy zatrudniające > 5 pracowników, i konto z którego
    > to mają robić musi być płatne (bez reklam) -

    Prawda, ale nie składki a dokumenty ubezpieczeniowe ( zgłoszeniowe
    ubezpieczonych, deklaracje i raporty miesięczne ).
    http://www.zus.pl/niusy/k0301071.htm

    Dokumenty możesz wysyłać ze strony internetowej np.:
    http://www.dokumenty.warszawa.zus.pl/
    i odbywa się to bez udziału poczty elektronicznej.

    Konto e-mail potrzebne jest w zasadzie tylko do odebrania swojego certyfikatu
    z Centrum Certyfikacji dla ZUS
    http://www.cc.unet.pl/

    Sądzę, że może być to także konto bezpłatne a ewentualne reklamy nie
    przeszkadzają. "Osobisty" kontakt z CC masz tylko raz w roku.
    Sprawdzone. Działa tak od niemal 2 lat.

    Ryszard

  • 3. Data: 2003-03-26 21:43:14
    Od: "WODZIO" <w...@...pl>

    Raczej tak - znow chodzi o ich przepiekny system komputerowy, ktory moglby
    do reszty zglupiec przetwarzajac reklamy ;)

    WODZIO

  • 4. Data: 2003-03-26 22:02:51
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 26 Mar 2003 21:57:57 +0100), "Emil"
    <e...@w...pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >przekazywać składki firmy zatrudniające > 5 pracowników, i konto z którego
    >to mają robić musi być płatne (bez reklam) -

    a) nie składki, a deklaracje
    b) nie musi być płatne, ale serwer SMTP nie może nic dodawać do listu,
    bowiem deklaracja przekazywana jest w treści, zamiast jak zdrowy
    rozsądek nakazuje, w załączniku
    c) możesz wysyłać deklaracje przez stronę WWW, choć samo uzyskanie
    certyfikatu faktycznie wymaga konta poczty elektronicznej oraz serwera
    SMTP o wspomnianej własności.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 5. Data: 2003-03-27 07:59:41
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Tristan Alder wrote:

    > b) nie musi być płatne, ale serwer SMTP nie może nic dodawać do listu,
    > bowiem deklaracja przekazywana jest w treści, zamiast jak zdrowy
    > rozsądek nakazuje, w załączniku

    To dlaczego program przekaz elektroniczny ma do wybory 3 możliwości:
    - przekazanie przez www,
    - przesłanie w treści maila
    - przesłanie jako załącznik do maila

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 6. Data: 2003-03-27 08:50:25
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 27 Mar 2003 08:59:41 +0100), Jureq
    <j...@X...ze.spamemX.op.pl> był(a) napisał(a):

    >To dlaczego program przekaz elektroniczny ma do wybory 3 możliwości:
    >- przekazanie przez www,
    >- przesłanie w treści maila
    >- przesłanie jako załącznik do maila

    Nie wiem :-) Faktycznie, może można... Ale już wniosek o wydanie
    certyfikatu trzeba w treści. Nie używam na codzień tego, więc nie
    powiem.

  • 7. Data: 2003-03-29 18:21:28
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Tristan Alder -----###

    > Nie wiem :-) Faktycznie, może można... Ale już wniosek o wydanie
    > certyfikatu trzeba w treści. Nie używam na codzień tego, więc nie
    > powiem.

    swego czasu testowałem opcję jako załącznik - niestety zus nie
    przyjmował dokumentów tak przesłanych...
    Może teraz to się zmieniło - wyszły nowe wersje PE (przynajmniej
    ostatnia jest nowsza niż ta na której testowałem) - trzebaby sprawdzić
    jak to teraz działa...

    osobiście przesyłam jako treść maila - wszyscy moi klienci też (fakt, że
    ja ich do tego namówiłem)...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 8. Data: 2003-03-29 18:24:15
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od WODZIO -----###
    > Raczej tak - znow chodzi o ich przepiekny system komputerowy, ktory moglby
    > do reszty zglupiec przetwarzajac reklamy ;)

    akurat w takiej sytuacji każdy program zgłupieje (jeśli w treści jest
    podpisana i zaszyfrowana wiadomość, a na końcu jako część tej wiadomości
    dajesz coś jeszcze to psujesz w ten sposób całość...)