    From: "s_13" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne- odliczam czy nie?
    Date: Thu, 27 Apr 2006 12:53:09 +0200

    > Autor sam przyznaje że pisze "z głowy czyli z niczego" :)
    > Przepis cytowałem w którymś sąsiednim poście - sprawdź co
    > tam posłowie zapisali, ja nie widzę ŻADNYCH innych ograniczeń
    > poza:
    > +++
    > - obniżenie nie dotyczy składek, których podstawę wymiaru stanowi dochód
    > (przychód) wolny od podatku na podstawie art. 21, 52, 52a i 52c, oraz
    > składek, których podstawę wymiaru stanowi dochód, od którego na podstawie
    > przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
    > +++

> [...]

    opiszę może jakie wyjaśnienie sprawy otrzymałem od mojego US (nie jest to
    wiążąca interpretacja na piśmie, lecz ustne wytłumaczenie
    "wszystkowiedzącej" pani w informacji):
    ---------------
    gdyby składka była liczona od moich rzeczywistych dochodów, to mógłbym ją
    odliczać, ale składka jest liczona od podstawy wyznaczonej przez "urząd",
    więc nijak się ma do moich rzeczywistych dochodów, jest stała dla
    wszystkich, więc nie moge składek liczonych na jej podstawie odliczać od
    podatku.
    oczywiście nie potrafiła podać żródeł, z których to co powyżej wynika, nie
    wiem w sumie już co z tym robić
    pozdrawiam
    s_13