    From: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: domena w koszty
    Date: Thu, 22 Jan 2009 12:15:39 +0100

    > A widzisz. Czyli nie w koszty (w koszty dopiero amortyzację).
    > Dlaczego wartość niematerialną chcesz potraktować inaczej?
    > (wiem, pewnie *wartość*, ale tego *nie* napisałeś!)

    2 domeny -oplata roczna = 100 + vat. Aha, mam Kylixa, kupilem ze 3 lata
    temu, wykonuje tez oprogramowanie dedykowane, moge dodac te srodowisko do
    srodkow trwalych
    jezeli nie mam pewnosci ze ktos bedzie chcial u mnie zamowic soft pod linuxa
    (te srodowisko to a'la delphi pod linuxa). Czy ktos to tak szczegolo
    sprawdza?

    I jeszcze jedno, czasem zdarza sie ze musze zakupic biblioteke (pliki
    zrodlowe np jaka kontrolke do programu) ktora wykorzystuje w kodzie
    zrodlowym
    w oprogramowaniu dedykowanym. No i kpuje to przez internet. Czy jezlei chce
    to wrzucic w koszty to musze miec papierowy dokument?
    Czy wystarczy wydruk potwierdzajacy zakup (systemy zajmujace sie sprzedaza
    softu shareware takie cos przysylaja na maila) + potwierdzenie przelewu (czy
    druk wyciagu z karty k. na ktorym widnieje
    ta transkacja? )

    przy okazji mam pytanie, jezeli zajdzie potrzeba sprzedania czegos (jestem
    vatowcem) konsumentowi (w sensie nie firmie), ustawa mowi
    ze wystawiam fakture TYLKO NA ZADANIE, wiec bez zadania co wystawiam,
    paragon imienny a'la rachunek o wygladzie faktury ? i gdie to wpisuje
    czy do ewidencji sprzedazy vat ?
    i drugie pytanie, czy zamiast prowadzic ewidencje sprzedazy itp (pomijam
    ewidencje vatowska bo to i taktrzeba), mozna bezposrednio kazda sprzedaz
    (paragon/fakture)
    wpisywac do ksiegi ?

    pozdrawiam

    --