  • Data: 2017-08-23 12:29:48
    Temat: Re: donos na sprzedaż allegro
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-08-22 o 23:18, Arek pisze:
    > Chyba, że już "garażową" wyprzedaż starych gratów, książek itp.
    > kretyni z US podciągają pod "działaność"?

    Czytałem kiedyś, że jakaś kobieta sprzedawała na Allegro ciuszki swojego
    dziecka gdy tylko z nich wyrosło (niemowlak szybko rośnie). W ciągu 3
    lat w sumie sprzedała za 7000zł (200zł miesięcznie). Chyba nie
    przechowywała paragonów zakupu i nie mogła udowodnić, że miała te rzeczy
    dłużej niż 6 miesięcy (a niektóre może miała krócej). ZUS uznał że ma to
    charakter stałej działalności zarobkowej i chciał od niej składki za te
    3 lata.
    To chyba była jakaś info, że ZUS uzyskał już nie tylko prawo uznawania,
    że ktoś prowadzi działalność, ale również, że nie prowadzi. To był
    przykład na uznawanie, że prowadzi, a na odwrót to był przykład jakiegoś
    gościa, co prowadził działalność jednoosobowo i przez wiele lat opłacał
    składki. Zachorował. ZUS uznał, że w związku z tym już nie prowadzi
    działalności i z tego wynika, że coś tam mu się nie należy. Nie pamiętam
    dokładnie czego mu nie chcieli zapłacić a nie chcę zmyślać.
    Ja w każdym razie odebrałem to jako absurd - że się latami płaci
    (obowiązkowo) ubezpieczenie, a jak przyjdzie do skorzystania to figa.
    P.G.