  • Data: 2004-04-08 09:36:56
    Temat: Re: druki VAT RUE
    Od: "BaLab" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:c51r0j$o2p$1@phone.provider.pl...

    > Składać można. Niech sobie leży w urzędzie. Rozpatrywane będą od 13
    > kwietnia, ale przynajmniej będą na początku kolejki. Właśnie dzisiaj
    > złożyłem swój VAT-R/UE. Odbyła się debata nad ustawą i z pomocą pań z US
    > mój
    > druk został wypełniony i przyjęty (tzn. z VAT-R - choć w innym urzędzie
    > mówili mi, że jeśli składam comiesięczne deklaracje, to wystarczy
    VAT-R/UE -
    > ale w tym urzędzie chcieli oba, bo ten drugi to załącznik do pierwszego)

    Nie jest to do końca prawidłowe rozwiązanie. Składasz bowiem formularz
    niezgodny z obowiązującym wciąż wzorem, odnoszący się do przepisów, które
    nie obowiązują w dniu złożenia wniosku. Zgodnie z literą prawa powinien on
    być odrzucony bez rozpatrywania.
    Rozumiem, że US próbują w ten sposób naprawić fuszerkę naszych
    ustawodawców, jednak poszkodowanym w razie czego - jak zwykle - będzie
    podatnik, bo nie zachował przewidzianych prawem procedur. Może za 5 lat ktoś
    to wyciągnie i każe zwrócić niesłusznie odliczony VAT :-/. Doświadczenie
    każe zaczekać z wnioskiem do 13 kwietnia.

    Pzdr,
    BaLab