  • 1. Data: 2003-07-25 08:48:59
    Temat: dzałalność gosp. na 1/8 etatu
    Od: n...@o...pl

    Witam

    Czy istnieje mozliwość założenia dziłalności gospodarczej(jednoosobowej)
    i zarejestrowanie sie np na 1/8 etatu? Chodzi mi o działalność jak najniższym
    kosztem. Studiuję i czasem wykonuję jakieś zlecenia a klienci chieliby
    dostawać faktury. Jestem w tym zupełnie zielony tak więc będę bardzo wdzięczny
    za info.

    Robert

  • 2. Data: 2003-07-25 09:57:38
    Temat: Re: dzałalność gosp. na 1/8 etatu
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy istnieje mozliwość założenia dziłalności gospodarczej(jednoosobowej)
    > i zarejestrowanie sie np na 1/8 etatu? Chodzi mi o działalność jak

    A po co Panu ta 1/8 etatu..?

    Oczywiscie, ze nie przeszkadza w DG -mozna sie zatrudnic,.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-07-25 10:05:23
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Boguslaw Szostak wrote:

    > najniższym
    >
    > A po co Panu ta 1/8 etatu..?
    >
    > Oczywiscie, ze nie przeszkadza w DG -mozna sie zatrudnic,.

    Obawiam się, że tak naprawdę autorowi pytania chodzi raczej o 1/8
    działalności gospodarczej, 1/8 składek ZUS, 1/8 podatku, itp ;)
    Niestety DG jest niepodzielna - albo się ją prowadzi albo nie

    Jedyny "niby" wyjątek: w niektórych usługach objętch kartą podatkową
    stawlka karty zależy od godzin otwarcia zakładu

  • 4. Data: 2003-07-25 10:06:16
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:bfqun5$dt2$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > Użytkownik <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > najniższym
    >
    > A po co Panu ta 1/8 etatu..?
    >
    > Oczywiscie, ze nie przeszkadza w DG -mozna sie zatrudnic,.

    ?
    nie ma żadnych etatów, 1/8, 1/4 czy 1/20002
    osoba prowadząca prowadzi ją 24h na dobę i guzik kogoś
    interesuje ile czasu chce poświęcać na to.

    Krzysztof Gil, k...@g...pl
    GAMTEC Systemy Informatyczne, www.gamtec.pl

  • 5. Data: 2003-07-25 11:08:15
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie ma żadnych etatów, 1/8, 1/4 czy 1/20002
    > osoba prowadząca prowadzi ją 24h na dobę i guzik kogoś
    > interesuje ile czasu chce poświęcać na to.

    Ale ja myslalem, ze gosc chce sie ZATRUDNIC na 1/8 etatu i OPROCZ TEGO
    prowadzic dzialalnosc..

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-07-25 12:09:01
    Od: "Iks" <i...@...pl>

    > Ale ja myslalem, ze gosc chce sie ZATRUDNIC na 1/8 etatu i OPROCZ TEGO
    > prowadzic dzialalnosc..
    >
    > Boguslaw

    co daje takie rozwiazanie? Mozna wybrac platnosc ZUS-u od tego 1/8 etatu ?
    Czy lepiej zatrudnic si ena umowe zlecenie i tez placic podatek tylko od
    niej ?
    Mozna tak w ogole ?

    pozdr.

  • 7. Data: 2003-07-25 12:19:24
    Od: "Biedrona" <m...@b...com>

[...]

    aby możliwe były dobrowolne składki społeczne od DG
    należy być zatrudniony a wynagrodzenie musi być przynajmniej najniższe
    i nie ważne jest czy to jest umowa zlecenie czy o prace z 1/8 etatu
    wynagrodzenie musi wynosić 800 zeta

  • 8. Data: 2003-07-25 12:20:56
    Od: "Biedrona" <m...@b...com>

[...]

    jeśli faktury to jest problem
    bo jeżeli zgodzili by się na umowe zlecenie
    to jeżeli jesteś studentem do 26 roku jesteś zwolniony przy um. zleceniu ze składek
    społecznych

  • 9. Data: 2003-07-25 13:03:25
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Iks" <i...@...pl> napisał w wiadomości

    > co daje takie rozwiazanie?

    NIC...

    > Mozna wybrac platnosc ZUS-u od tego 1/8 etatu ?

    Mozna, jesli jest wieksze niz minimalne NA CALY ETAT.

    Boguslaw

  • 10. Data: 2003-07-26 20:30:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Jul 2003, Biedrona wrote:
    [...]
> [...]
    >+ należy być zatrudniony a wynagrodzenie musi być przynajmniej najniższe
    >+ i nie ważne jest czy to jest umowa zlecenie czy o prace z 1/8 etatu

    Mogę zaprotestować ?
    Mianowicie że słyszałem ;) jakoby... ;)

    Znaczy: abstrahując od sprawy "zatrudnienie a umowa zlecenia",
    to ww. wymóg dotyczy AFAIK *wyłącznie* umowy *o pracę* !
    Coś zmienili w ostatnich 2 dniach ??

    pozdrowienia, Gotfryd