  • 1. Data: 2010-01-14 19:39:30
    Temat: działalność gosp. wyrejestrowana tylko w Urzedzie Miasta, co z Zusem?
    Od: "user" <a...@g...pl>

    Dzień Dobry

    Cztery lata temu mój znajomy wyrejestrował swoją działalność gospodarczą w
    Urzędzie miasta i wyjechał za granicę. Zapomniał wyrejestrować działalności
    w ZUS. ZUS sobie nagle o nim przypomniał i żada uregulowania skladek za
    ostatnie cztery lata wraz z odsetkami. Czy ktos moze mi powiedzieć, czy jest
    jakiś sposób na rozwiązanie tej sprawy?

  • 2. Data: 2010-01-15 07:12:34
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 14 Sty, 20:39, "user" <a...@g...pl> wrote:

    > ostatnie cztery lata wraz z odsetkami. Czy ktos moze mi powiedzieć, czy jest
    > jakiś sposób na rozwiązanie tej sprawy?

    Pewnie odwołanie sie od ich decyzji, a potem ewentualnie sąd. Z ustawy
    wynika obowiązek ubezpieczenia osoby prowadzącej DG, a kara za
    niedopełnienie obowiązku powiadomienia ZUS o zakończeniu działalności
    na pewno jest niższa niż 48 składek (jeśli w ogóle jakaś kara jest).
    Pytanie tylko, czy udowodni, że działalności nie prowadził przez ten
    czas?

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2010-01-15 08:51:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Jan 2010, Jarek Andrzejewski wrote:

    > Pytanie tylko, czy udowodni, że działalności nie prowadził przez ten
    > czas?

    Pewnie trudna sprawa (udowodnić, że czegoś się nie robiło), ale
    wyrejestrowanie w UM, brak deklaracji w US oraz *wyjazd za granicę*
    stanowią dość mocne "przesłanki", IMHO.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2010-01-15 09:13:17
    Od: Asen <a...@g...com>

    ZUS nie może zakwestionować wpisu do ewidencji działalności
    gospodarczej o zamknięciu działalności.
    Idziesz z tym zamknięciem i dokonujesz wyrejestrowania ZWUA + ZWPA z
    datą zamknięcia w UM.
    Taki był stan faktyczny i koniec, złożyłeś po terminie deklaracje, ale
    o ile wiem ZUS tego nie ściga.,

  • 5. Data: 2010-01-15 09:14:01
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Pewnie trudna sprawa (udowodnić, że czegoś się nie robiło), ale
    > wyrejestrowanie w UM, brak deklaracji w US oraz *wyjazd za granicę*
    > stanowią dość mocne "przesłanki", IMHO.

    W podobnym przypadku jednego mojego klienta ("sam to załatwię, nie bede
    juz Pani fatygował") kiedy się ZUS po 2 latach obudził, wystarczyło
    pismo z wyjaśnieniem i potwierdzenie wyrejestrowania firmy z UM i NIP-1.

    Trzeba tylko było złożyć brakujące wyrejestrowanie z ZUS i zagrało.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813