  • 1. Data: 2005-04-14 08:08:47
    Temat: dzialalnosc gospodarcza - student - ile $
    Od: "code" <c...@o...pl>

    Witam.

    Mam pytanie poniewaz mam zamiar w niedalekiej przyszlosci zalozyc firme -
    mianowicie ile wynosily by mnie skaldki zup i wszelkie inne ktore bede
    musial placic?

    Slyszalem ze studenci maja jakies ulgi? Czy ma znaczenei czy to studia
    dzienne czy zaoczne?

    Czy moge zalozyc dzialalnosc na poletatu? jesli tak to w jakim wypadku i
    jakie wtedy sa skladki i podatki?

    Podejrzewam ze ze wybiore KARTE PODATKWA poniewz bedzie to dzialalnosc
    uslugowa.

    Dziekuje serdecznei za odpowiedz, nie musi ona byc dokladna tylko
    orientacyjna, chce sie tylko rozeznac a potem udam sie do odpowiedniego
    biura doradztwa.. moze znacei jakies dobre w Lodzi??

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-04-15 02:21:56
    Temat: Re: dzialalnosc gospodarcza - student - ile $
    Od: "Piter" <p...@p...onet.pl>

    730 ZUS
    xx - lokal (chyba, że masz)
    122 (minimum brutto) biuro rachunkowe
    xx - opłata za prowadzenie rachunku bankowego (firma musi mieć osobny)

    No i to chyba tyle.
    + Jednorazowe opłaty rejestracyjne, koszt wyrobienia pieczątki, itp. W sumie
    parę stów.

    Ulgi, jeśli w ogóle, to tylko w ramach www.1praca.gov.pl
    Poczytaj tam, czy jeszcze coś dają.

  • 3. Data: 2005-04-15 10:38:32
    Od: "Terrmit" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "code" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.

    [ciach]

    > Czy moge zalozyc dzialalnosc na poletatu? jesli tak to w jakim wypadku i
    > jakie wtedy sa skladki i podatki?

    [ciach]

    Działalność na pół etatu? Nie ma czegoś takiego, o ile mi wiadomo.
    Zatrudniając się na umowę o pracę możesz pracować na jakąś
    część etatu, ale prowadząc działalność pracujesz 24 godz./dobę
    7 dni w tygodniu :D
    Koniec z urlopem, koniec z weekend-ami, no chyba, że nie zależy
    Ci na rozwoju działalności lub zatrudniasz ludzi i Twoja forma
    rośnie w siłę dzięki pracy pracowników. Ale na to trzeba
    zapracować lub mieć dużo kasy na starcie.

    Pozdrawiam,
    Sławek

    --
    Spamerom dziękuję. Usuń literę v z adresu e-mail.