  • 1. Data: 2005-04-14 05:38:00
    Temat: KPIR - towar ktory nie jest sprzedany
    Od: "Michal S." <s...@p...onet.pl>

    Prowadze pierwszy raz KPIR, mam działalność usługową ISP.
    RObiłem sporo instalacji radiowych i w blokach mieszkalnych.
    Zastanawiam się jak to wpisać do księgi.
    Towar nie jest sprzedawany tylko gdzieś się znajduje i przynosi dochód,
    czy to w bloku czy u klienta indywidualnie.
    Poszło tam sporo materiału jak korytka, kable, kołki rozporowe.
    Zastanawiam się czy rozliczać to jako koszty prowadzenia kol. 14
    CZy dopisywać to jako pozostałe środki trwałe.
    Jeszcze jeno, jakie terminy i kiedy musze skladać deklaracje VAT-7 i VAT-5,
    czy to są wszystkie dokumenty, które należy złożyć w US.

    Michał Sz.

  • 2. Data: 2005-04-14 07:27:14
    Temat: Re: KPIR - towar ktory nie jest sprzedany
    Od: Krisso <k...@g...pl>

    Michal S. napisał(a):
> [...]
    > Towar nie jest sprzedawany tylko gdzieś się znajduje i przynosi dochód,
    > czy to w bloku czy u klienta indywidualnie.

    Jeśli tego nie sprzedałeś i wg Ciebie przynosi Ci to przychód, to nie
    jest to towar tylko środki produkcji ;)
    Jak sprzęt się zestarzeje to go wyrzucisz (lub sprzedasz i zapłacisz
    podatki).

    Zaksięgowałeś zakup jak sądzę w koszty [kol. 14] i OK. Gdyby to był
    towar handlowy to księgowałbyś go w kol. 10 i do czasu sprzedaży
    trzymałbyś go w magazynie.

    > Poszło tam sporo materiału jak korytka, kable, kołki rozporowe.
    > Zastanawiam się czy rozliczać to jako koszty prowadzenia kol. 14
    > CZy dopisywać to jako pozostałe środki trwałe.

    A spełniają kryteria ŚT?
    Raczej sieć to nie monolit, więc komponenty wrzucasz w koszty (umarzasz)
    w momencie przekazania do użytkowania [kol. 14]. No chyba, że masz tam
    router za 4000 PLN netto... wtedy wchodzi do ew. ST i podlega amortyzacji.

    > Jeszcze jeno, jakie terminy i kiedy musze skladać deklaracje VAT-7 i VAT-5,
    > czy to są wszystkie dokumenty, które należy złożyć w US.

    VAT-7 do 25. a PIT-5 do 20. dnia miesiąca po miesiącu za który
    sprawozdajesz. Te dni to też termin odprowadzenia zaliczek.

    pozdrawiam
    --
    Krisso

  • 3. Data: 2005-04-14 10:44:57
    Od: "Michal S." <s...@p...onet.pl>

    > Zaksięgowałeś zakup jak sądzę w koszty [kol. 14] i OK. Gdyby to był towar
    > handlowy to księgowałbyś go w kol. 10 i do czasu sprzedaży trzymałbyś go w
    > magazynie.

    w kolumie tak tylko mój program FAKT ma możliwość nazwania tego jako
    "ŚT jednorazowy" i wpisuje do kol 14 ksiegi, mam możliwość nazwania tego
    jako "posostałe zapkupy".
    W takim razie co będzie poprawne od strony księgowej ?

    > A spełniają kryteria ŚT?
    hmmm... kabel czy korytka pewnie nie.

    > Raczej sieć to nie monolit, więc komponenty wrzucasz w koszty (umarzasz)

    w koszty, to znaczy " pozostałe zapupy" ?

    > w momencie przekazania do użytkowania [kol. 14]. No chyba, że masz tam
    > router za 4000 PLN netto... wtedy wchodzi do ew. ST i podlega amortyzacji.

    nie czegoś takiego nie ma

    Wśród tych zakupów jest drukarka którą zakupiłem na potrzeby firmy (400zł),
    wpisałem ją w
    ŚT jednorazowy w kol 14 , jak to powinno być ?

    jeszcze jedna żecz, podłączam klienta (radio+antena+uchwyt+kabelki+itp) on
    tago nie kupuje
    to jest cały czas moje, czy wystarczy tylko jakiś dokument instalacji czy
    coś jeszcze?

    Michał SZ.