  • 1. Data: 2005-04-14 08:46:12
    Temat: opodatkowanie VAT dotacji z programu SAPARD
    Od: "Kurka" <n...@n...pl>

    Witam wszystkich:-)
    Zadawalam juz to pytanie na grupie, ale niestety nie otrzymalam odpowiedzi.
    Moze tym razem znajdzie sie ktos, kto wie cos na ten temat. Sprawa wyglada
    nastepujaco: w firmie swiadczacej uslugi transportowe (pkpir, vat, memorial)
    nabyty zostal ciagnik siodlowy (srodek trwaly). Firma otrzymala
    dofinansowanie z programu SAPARD w wysokosci 38% ceny nabycia pojazdu.
    Pieniazki juz wplynely na konto. Teraz mam pytanie: czy kwota dotacji
    podlega opodatkowaniu podatkiem VAT? w pismie z MF czytam, ze "podstawa
    oceny opodatkowania podatkiem vat dotacji, subwencji [...] jest stwierdzenie
    czy sa one dokonywane w celu sfinansowania czy tez dofinansowania konkretnej
    uslugi lub towaru". Moje stanowisko jest takie, ze w tym konkretnym
    przypadku, o ktorym pisze, dotacja nie podlega opodatkowaniu VAT. Ale
    chcialabym, aby rozniez ktos na grupie wypowiedzial sie na ten temat,bo nie
    jestem do konca przekonana o slusznosci swojego pogladu.

    Dziekuje wszystkim
    Kurka:-)

  • 2. Data: 2005-04-14 14:00:09
    Temat: Re: opodatkowanie VAT dotacji z programu SAPARD
    Od: OSM <o...@n...osm.bierun.pl>

    Kurka napisał(a):
> [...]
    > chcialabym, aby rozniez ktos na grupie wypowiedzial sie na ten temat,bo nie
    > jestem do konca przekonana o slusznosci swojego pogladu.

    1. Dotacja nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT
    2. Nie stanowią K.U.P. odpisy amortyzacyjne nabytego środka trwałego w
    części finansowanej z dotacji. W praktyce zalicza się odpisy w pełnej
    wysokości w K.U.P. a w momencie otrzymania dotacji dokonuje się korekty.
    3. Na dzień dzisiejszy jeżeli wykazujemy jakąkolwiek sprzedaż ZW to
    kwota dotacji wchodzi do mianownika proporcji określającej strukturę
    sprzedaży opodatkowanej i zwolnionej. Ma to zmienić wchodząca od 1.06.
    nowelizacja ustawy VAT.

    J.M.