  • 1. Data: 2005-04-13 21:57:49
    Temat: Pit 11/8b i obliczenie dochodu
    Od: Tomek <n...@o...pl>

    Witam

    Mam proste dla znawcow pytanie dotyczace wyliczenia dochodu na picie 37.
    Sytuacja jest taka, ze otrzymalem pita 11/8B od pracodawcy, z ktorego
    wynika, ze koszt uzyskania przeze mnie przychodu z tytulu osobiscie
    wykonywanej dzialalnosci (umowa o dzielo), przedstawiony w pozycji 53
    wynosi 2809 zl. Poniewaz otrzymywalem wynagrodzenie takze od drugiego
    pracodawcy z tytulu umowy o prace, otrzymalem od niego takze PIT 11/8b, w
    ktorym koszt uzyskania przychodu w pozycji 35 wynosi 920,25 zl. O ile nie
    mam problemu z "przepisaniem" danych z drugiego PITa, to ten pierwszy mnie
    zastanawia. Jaki koszt powinienem wpisac w PIT 37 w pozycji 42 ? - 1227 czy
    1840,77 ? A po drugie, to jaki dochod powinienem wpisac sobie w pozycji 43?
    Czy ma to byc kwota wynikajaca z mojego PITa 37, czyli przychod - koszty
    (ograniczone przez ustawe), czy tez mam wpisac rzeczywisty dochod, jaki mam
    w PIT 11/8b ?

    Uprzejmie dziekuje za pomoc
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-04-13 22:27:14
    Temat: Re: Pit 11/8b i obliczenie dochodu
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Tomek wrote:
    > Witam

    koszty umów o dzieło nie są limitowane, wpisujesz tak jak jest

  • 3. Data: 2005-04-14 15:39:31
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego slonecznego/deszczowego dnia Tomek <n...@o...pl> wystukal[a]:
    > drugiego PITa, to ten pierwszy mnie zastanawia. Jaki koszt
    > powinienem wpisac w PIT 37 w pozycji 42 ? - 1227 czy 1840,77 ?

    Wpisujesz tyle ile masz na picie. Ograniczenie 1227 dotyczy jedynie umów
    o prace - stosunków pracy. W przypadku umowy o dzielo koszty sa
    zryczaltowane i wynosza 20/50 % przychodu. Tu nie ma zadnego limitu,
    wiec przepisz tak jak miales na picie 8b.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # Wyobraznia jest wazniejsza od wiedzy #