    From: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dzialalnosc indywidualna - ZUS
    Date: Fri, 08 Mar 2002 18:26:27 +0100

    g...@p...onet.pl wrote:

    > witam,
    >
    > jestem swierzo upieczonym, przedsiebiorca.(dzialalnosc indywidualna)
    > kombinuje sobie, jak tu ZUSowi wydrzec jak naj wiecej.
    >
    > moja sytuacja:
    > prowadze usugi dla 1 firmy (outsorce)
    > dostaje fakture co miesiac.
    >
    > co jesli zachoruje na 10 dni w miesiacu (fikcyjnie, w pracy i tak bede)?
    > wg. mnie:
    > -nie place ZUSowi za te 10 dni.
    Owszem, ale ... (radio erewań, jak zwykle :-))
    dopiero jak dostaniesz zasiłek, korygujesz sobie deklarację wstecz a
    nadpłate rozliczasz w składce za nastepny miesiąc (lub miesiące)

    > ile to bedzie, jak wyliczyc?
    Składke za miesiąc (ub. społeczne i fundusz pracy) dzielisz przez liczbę
    dni w miesiącu i mnożysz przez ilośc dni zwolnienia - o tyle możesz
    zmniejszyc składke za ten miesiąc.

    > -ZUS placi mi za te 10 dni 80% przychodu (jakiego, jak to wyliczyc ?)
    Nie przychodu, ale podstawy od której naliczasz składkę na ubezpieczenie
    chorobowe. Płacisz ja, prawda? Jeżeli iedyś spóxniłes sie chociaz o dzien,
    lub nie dopłaciłeś np. 1 grosza, ZUS odpowie Ci że zerwałes umowe
    ubezpieczenia chorobowego. Trzeba wtedy pisać podanie o przywrócenie
    terminu, kajac sie i czekać. no i zapłacic ewentualna zaległośc z odsetkami
    :-)
    Ale załóżmy, że z ubezpieczeniem chorobowym wszystko ok.
    Od podstawy naliczania składek musisz odliczyc 18.71%, od reszty policzyc
    podatek 19% i to co zostanie, to jest własnie to co bys dostał za miesiąc
    choroby. Teraz podziel to przez dni miesiąca i pomnóż przez 10.
    Dużo tego nie będzie.

    > -ja i tak moge wystawic fakture na pelna kwote
    Możesz.

    > czyli czysty zysk.
    Owszem, ale jak bedziesz zbyt regularnie tego próbował, to ZUS zacznie Ci
    sie bliżej przyglądać, a to jest niezbyt przyjemne.

    > prosze o sprostowanie i zapraszam do dyskusji.
    > jak sie nie dac.

    Najlepiej umrzeć tuz przed wypłatą. Od wynagrodzen wypłacanych pośmiertnie
    nie ma ZUS :-)))

    Maddy (dziwnie rozbawiona)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk