    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dzialalnosc polki mieszkajacej w niemczech
    Date: Wed, 30 Aug 2006 12:08:59 +0200

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]

    zameldowanie jako takie nie ma tu nic do rzeczy, pytanie, czy chce
    występować jako osoba osoba zagraniczna (o ile ma obywatelstow
    niemieckie) czy tez nie ma obywatelstwa niemieckiego bądź chce
    występowac jako osoba z obywatelstwem polskim (i nie wiem czy
    poslugiwanie się obywatelstwem jednym lub drugim w zależności od
    własnych chęci bądź okoliczności jest dozwolone - zakłądam że tak)

    > :O !
    > A podstawa prawna do tego??

    o ile będzie to obywatelstwo niemieckie, to:

    > uor art.2

    Przepisy ustawy o rachunkowości, zwanej dalej ,,ustawą", stosuje się, z
    zastrzeżeniem ust. 3, do mających siedzibę lub miejsce sprawowania
    zarządu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:

    6) zagranicznych osób prawnych, zagranicznych jednostek nieposiadających
    osobowości prawnej oraz zagranicznych osób fizycznych, prowadzących na
    terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność osobiście, przez osobę
    upoważnioną, przy pomocy pracowników - w odniesieniu do działalności
    prowadzonej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, bez względu na
    wielkość przychodów,

    miało się to zmienić, ale jk widzę, chyba się nie zmieniło