  • 1. Data: 2005-05-17 09:38:12
    Temat: egzamin
    Od: "Sylwia Grabczak" <s...@l...pl>

    witam i mam pytanie, czy zdawał ktoś z Was egzamin w celu uzyskania
    uprawnień do usługowego prowadzenia ksiąg racgunkowych( certyfikat)? Jak on
    wyglada, czy posiadacie testy lub pytania?

  • 2. Data: 2005-05-17 21:56:39
    Temat: Re: egzamin
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Użytkownik "Sylwia Grabczak" <s...@l...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    on
    > wyglada, czy posiadacie testy lub pytania?

    Ja zdawałam :)
    Pierwsze 80 pytań testu to ustawa o rachunkowości !!! Resztę - troche
    dochodowego od osób prawnych, fizycznych, VAT, prawo upadłościowe, czekowe i
    wekslowe, trochę prawa handllowego, bankowego (np coś o akredytywie) itd....
    jednym słowem WSZYSTKO :)
    Ale możesz mieć teksty ustaw i to oczywiście polecam. Pytania są "dosłowne",
    więc często odpowiedzi musisz szukać bezpośrednio w ustawie - jeśli będziesz
    się orientowała mniej więcej, czego gdzie szukać, to z ustawami wyrobisz się
    w czasie. Ale DOKŁADNIE trzeba czytać pytania i treść ustawy, bo niemal
    każde pytanie jest podchwytliwe :( Oprócz tego są zadania sytuacyjne. W
    Rozporządzeniu jest mowa o 3-ech, ale nie do końca tak jest.... Bo każde z
    nich może składać się tak jakby z drobniejszych 2-3 zadań. Zawsze jest
    zadanie polegające na obliczeniu składek osoby prowadzącej GD mając podane
    średnie wynagrodzenie z jakiegoś okresu, jedno zdanie to zawsze zapisy na
    kontach (sprzedaż, daroizna środków trwałych, coś z funduszy specjalnych,
    jakieś rezerwy), na pewno będzie coś z uwzględnieniem w odpowiedniej pozycji
    w bilansie i rzis. Ja miałam też zadanie z VATu i dochodowego razem(co sie
    szkole bardziej opłaca - kupić na fv czy na rachunek ten sam towar +
    uzasadnienie), coś z prawa DG - odnosnie płatności gotówkowej, czy trzeba
    mieć oznaczenie na zewnątrz i co trzeba zrobić, gdy rozpoczyna sie dg jako
    os. fizyczna...., co to jest akredytywa dokumentowa i jej najwazniejsze
    cechy.... więcej nie pamiętam :) Na zadania tekstowe moim zdaniem trzeba
    przeznaczyć minimum 2 godziny.
    Czasu wbrew pozorom nie jest dużo:(
    Niestety nie mam aktualnych pełnych testów (oddałam znajomej), ale na
    stronie www.ax.pl można kupić sobie testy na doradców podatkowych (polecam
    wersję na płycie CD), które w dużym stopniu są pomocne w nauce do egzaminu
    na Certyfikat MF. Ja posiadam taki zestaw sporządzony w excelu, ale pytania
    są aktualne wg stanu prawnego na 1.09.2004. Poza tym nie wszędzie mam
    zaznaczone odpowiedzi - sama korzystałam z innego źródła tych samych pytań.
    Jesli sobie zyczysz - prześlę na priva.

    pozdrawiam
    i zyczę powodzenia
    monika

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0520-1, 2005-05-17
    Przetestowano na: 2005-05-17 23:56:39