  • From: "baya" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: etat+działalno?ć+renta?
    Date: Thu, 1 Aug 2002 17:29:04 +0200

    Użytkownik "Boguslaw Szostak"

    > Co to ma do "sytuacji rodzinnej".

    Wspominając o tym miałam tylko na myśli to, że mam poważne powody, aby
    wybrać dla siebie jak najkorzystniejszą dla mnie finansowo formę
    zatrudnienia.

    > Pracodawca sam sobie odklada na urlop... NIezaleznie od sytuacji
    rodzinnej.
    > Za pracownika odklada na urlop (niezaleznie iod sytuacji rodzinnej)
    > pracodawca.
    > Po prostu placi mu odpowiednio mniej i gdy pracownik idzie na urlop,
    dostaje
    > od
    > pracodawcy to, co ten odlozyl...

    Ale wygląda na to, ża ja właśnie dostaję "odpowiednio mniej" i nic z tego
    nie mam.

    > Dostaje Pani zaplate zgodnie z faktura, odejmuje Pani miesieczne koszty
    > dzieli na 11 czesci
    > i juz jest 1/11
    >
    > a jesli owe 10/11 to mniej niz Pani zarabiala....
    > No to pania "oskubali".

    No i właśnie o tym mówię: gdybym odjęła od swojego przychodu składni na ZUS,
    podatek, tę 1/11 itd. to mój dochód wynosiłby jakieś 700 zł miesięcznie.
    Miałabym to wszystko co inni pracujący na etacie, ale pensję o połowę
    mniejszą.

> [...]

    > pracowac przez 11 miesiecy (tak w przyblizeniu), miala Pani prawo do 25
    dni
    > chorobowego
    > "placonego przez pracodawce". To wszystko jest "kosztem", jaki pracodawca
    > ponosil w zwiazku z Pani praca. ten koszt zmniejszal mu podatek.
    >
    > Pani dostawala "place do reki" po potraceniu "ZUS placonego przez
    > pracownika",
    > sklatki zdrowotnej i zaliczki na podatek.
    >
    > Roznica szla "na skarb panstwa".
    >
    > Po zmianie na "samozatrudnienie" dotychczasowy pracodawca wystawia
    faktury...

    To ja wystawiam faktury.

    > i te tez
    > sa dla niego kosztem, wiec jesli sa mniejsze niz pprzednie zwiazane z
    praca
    > koszty,
    > zaplaci wiekszy podatek.
    >
    > Pani potraci sobie skladke na ZUS i zaplaci podatek.
    >
    > Zeby obu stronom sie to oplacilo, byly pracodawca musi Pani zaplacic MNIEJ
    > niz dotychczasowe koszty, Pani musi dostac ROCZNIE co najmnie tyle ile
    > dostawala do reki za 12 miesiecy.

    No i chyba nie dostaję, stąd moje wątpliwości i niepokoje, ale widzę, że tak
    już musi być.
    baya