    From: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: etat+działalno?ć+renta?
    Date: Fri, 2 Aug 2002 09:35:50 +0200

    "baya" [...]
    > dostaje
    >
    > Ale wygląda na to, ża ja właśnie dostaję "odpowiednio mniej" i nic z tego
    > nie mam.

    Dlatego proponuje jeszcze raz zastanowic sie, czy NAPRAWDE
    byly pracodawca chcial tak zmienic "uklad", by zadna strona na tym nie
    stracila.

    Jesli tak, to lepiej porozmawiac z partnerem w interesach (dawniej
    pracodawca)
    o renegocjacji umowy z uwagi na "blad w obliczeniach" jaki wdarl sie
    u Pani Ksiegowej, gdy ta przeliczala z "etatu" na "samozatrudnienie".

    [...]
    > faktury...
    >
    > To ja wystawiam faktury.

    Fakt - przepraszam. Oczysiwscie, ze Pani.
    i te faktury sa dla bylego pracodawcy kosztem i tez zmniejszaja mu dochod.

    [...]

    MNIEJ

    > No i chyba nie dostaję, stąd moje wątpliwości i niepokoje, ale widzę, że
    tak
    > już musi być.

    Nie musi.

    Pani jest teraz "podmiotem gospodarczym" PRZEDSIEBIORCOM.
    Jako taki ma Pani prawo a nawet obowiazek (wobec siebie)
    starac sie renegocjowac warunki umow dla Pani niekorzystnych.

    Moze sie tez Pani rozgladac za innymi firmami zainteresowanymi podobnymi
    uslugami.

    Cale to moje troche niemile wejscie mailo na celu otworzenie Pani oczu
    na fakt, ze trzeba teraz inaczej patrzyc niz wtedy, gdy bylo sie
    pracownikiem.

    I jeszce jedno.

    Istotnie zmniejszy Pani troche naleznosci wobec ZUS, jesli bedzie miala pani
    prace jako pracownik z placa minimalna lub nieo wyzsza.

    Pozdrowienia

    Boguslaw