    From: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: etat+działalność+renta?
    Date: Wed, 31 Jul 2002 12:41:26 +0200

    "baya" [...]

    > To dla mnie bardzo ważne, moi współpracownicy otrzymują różnorodne
    dodatkowe
    > świadczenia, teraz wyjeżdżają na urlopy, ja nie mam żadnych praw, poza tym
    > wydaje mi się, że księgowa niezbyt rzetelnie wyliczyła mi płacę przy takim
    > porozumieniu o formie zatrudnienia między mną i szefem. Proszę o radę.
    > baya

    Mysle, ze cos sie Panu hmmm .. prosze sie nie obrazic... pomylilo.

    Kto to sa owi "wspolpracownicy"...i co to ma wspolnego ?
    Moj sasiad ma BMW, a ja Poloneza...
    I naprawde nie cierpie z tego powodu podobnych do sugerowanych przez Pana
    katuszy...

    Pisze Pan, ze pracodawca "nie mialby nic przecie temu"...
    przeciw czemu ?
    Przeciw temu, by sobie Pan poszedl "na chorobowe" a on musial placic?
    Am moze przeciw temu, by Panu placic wiecej.?

    KTO Panu broni wyjechac na urlop?
    JAK TO nie ma Pan zadnych praw? czyzvy mozna bylo bezkarnie Pana pobic,
    okrasc lub nie daj Boze zabic? Moze nie ma Panprawa do zaplaty za prace ?

    JEDYNE co byc moze ktos Pana "zrobil w konia" przy "przeliczaniu"
    wartosci Panskiej pracy "jako firma" to byc moze. I jesli byly pracodawca,
    a teraz kontrachent naprawde nie chcial Pana "dydutkac", to prosze
    zaproponowac aneks umowy i jechac na wakacje.
    Bo pracodawca - a Pan jest pracodawca urlopu nie ma...

    Slyszal pan powiedzenie "nie ma darmowych obiadow"?
    Oznacza ono, ze zawsze trzeba placic.

    Nie ma platnych urlopow. To po prostu wynagrodzenie, ktore nie jest
    wyplacane,
    gdy sie pracuje. Wiec prosze z kazdego dochodu odlozyc 1/11 i wyplacic sobie
    po 11 miesiacach "platny urlop".

    No ale to jest grupa prawna a nie ekonomiczna...

    wiec w swietle prawa niem oze Pan swiadzcyc jako firma uslug, ktore wchodza
    w zakres
    obowiazkow jako pracownika. Wiec moze Pan byc np na 1/2 etatu pracownikiem-
    np portierem, a jako firma swiadczyc uslugi na z zakresu tlumaczenia tekstow
    z angielskiego an Polski i odwrotnie,
    tworzenia serwisow www, sprzatania , malowania pomieszczen itd.itp.

    Pozdrawiam

    Boguslaw