    From: "Zax" <z...@c...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: (ew.) Sprzedaz mieszkania
    Date: 21 Mar 2008 12:06:19 +0100

    > Jeśli chodzi o sprzedaż z racji tego że raczej z zameldowania nie
    > skorzysta podatku nie zapłaci dopiero po 5 latach od KONCA ROKU
    > KALENDARZOWEGO w którym to mieszkanie dostanie.

    Nie rozumiem tego zdania. To znaczy, że podatek zapłaci po 5 latach - czy nie
    zapłaci? I czemu "nie skorzysta z zameldowania"? Czy jako "formalny
    obcokrajowiec" nie ma prawa zameldować się w tym mieszkaniu (przyznaję: nie
    sprawdziłem)?

    Czy też powyższe należy rozumieć jako: "jeśli się tam nie zamelduje, przy ew.
    sprzedaży mieszkania zapłata podatku `nie grozi' dopiero wtedy, gdy ta sprzedaż
    nastąpi po 5-letnim okresie bycia jego właścicielem, w efekcie omawianej darowizny"?

    (a'propos: jeśli tak, jeśli dobrze to zrozumiałem - czy to samo dotyczy
    obywateli polskich, którzy coś-tam kupili, nie meldując się jednak tamże?)