    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: (ew.) Sprzedaz mieszkania
    Date: Fri, 21 Mar 2008 07:13:12 -0500

    Zax wrote:
> [...]

    Zapłaci jeśli sprzeda wcześniej niż ...

    > Nie rozumiem tego zdania. To znaczy, że podatek zapłaci po 5 latach - czy nie
    > zapłaci? I czemu "nie skorzysta z zameldowania"? Czy jako "formalny
    > obcokrajowiec" nie ma prawa zameldować się w tym mieszkaniu (przyznaję: nie
    > sprawdziłem)?

    Żeby się zameldować trzeba mieszkać inaczej popełnia się wykroczenie
    zagrożone grzywną do 3 tys zł.
    odwrotnie zresztą też jak nie mieszka to ma obowiązek się wymeldować.

    > Czy też powyższe należy rozumieć jako: "jeśli się tam nie zamelduje, przy ew.
    > sprzedaży mieszkania zapłata podatku `nie grozi' dopiero wtedy, gdy ta sprzedaż
    > nastąpi po 5-letnim okresie bycia jego właścicielem, w efekcie omawianej
    darowizny"?

    > (a'propos: jeśli tak, jeśli dobrze to zrozumiałem - czy to samo dotyczy
    > obywateli polskich, którzy coś-tam kupili, nie meldując się jednak tamże?)

    zwolnienia z podatku są dwa:

    - bycie zameldowanym przez 12 miesiecy przed sprzedażą
    lub
    - sprzedaż po 5 latach od konca roku w ktorym się kupiło.

    w tym przypadku jeśli nie spełni tych warunków zapłaci 19% podatku.