  • 1. Data: 2005-05-25 16:42:45
    Temat: ewidencja wyposażenia
    Od: "mazzi" <n...@o...pl>

    Zakupiłam aparat fotograficzny, który jest mi niezbędny do wykonywania
    działalności gospodarczej. Jego wartość netto wynosi ok. 1310 zł. a brutto
    ok. 1599 zł. Czy musze go ując w ewidencji wyposażenia? Czy o zaliczeniu
    przedmiotu do ewidencji wyposażenia, stanowi jego wartośc netto, czy brutto?
    Marzena

  • 2. Data: 2005-05-25 23:23:41
    Temat: Re: ewidencja wyposażenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 May 2005, mazzi wrote:

> [...]
    >+ przedmiotu do ewidencji wyposażenia, stanowi jego wartośc netto, czy brutto?

    Skąd my mamy wiedzieć czy i ile VAT *odliczasz* ?
    IMO ścieżka jest taka:
    1. w sprawie obowiązku EW rozporządzenie odsyła do "wartoœć poczštkowa,
    w rozumieniu odrębnych przepisów", a tymi przepisami są zapisy ustawy
    2. ustawa określa:
    ++++
    Art. 22g. 1. Za wartość początkową środków trwałych oraz wartości
    niematerialnych i prawnych, z uwzględnieniem ust. 2-18, uważa się:
    1) w razie nabycia w drodze kupna - cenę ich nabycia,
    3. Za cenę nabycia uważa się [...]
    oraz pomniejszoną o podatek od towarów i usług,
    z wyjątkiem przypadków, gdy zgodnie z odrębnymi przepisami
    ^^^^^^
    podatnikowi nie przysługuje obniżenie
    kwoty należnego podatku o podatek naliczony albo zwrot różnicy
    podatku w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-05-26 09:39:26
    Od: "xxx" <w...@w...pl>

    Mozna prosciej:
    1. netto, gdy jest Pani VATowcem
    2. brutto, gdy Pani nie jest
    3. nie wiem, jak jest w wypadku gdy ktos ma sprzedaz z VAT0%
    Gdy bedziemy cytowac ten belkot z ustawy, to upodobnimy sie do US lub
    jakiegos ministerstwa, ktore nie potrafi odpowiedziec w prosty sposob na
    pytanie "czy wolno tak a tak?", tylko przytacza ustawe

    pozdrawiam - xxx

> [...]
    > z wyjątkiem przypadków, gdy zgodnie z odrębnymi przepisami
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^

  • 4. Data: 2005-05-26 11:39:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 May 2005, xxx wrote:

    >+ Mozna prosciej:

    Nie można - wybierasz sobie przypadki najprostsze. Szczególne
    przypadki, które mają zastosowanie *CZASEM*.
    A Marzena *nie* pisze czy do któregoś z takich "najprostszych"
    należy.

    >+ 1. netto, gdy jest Pani VATowcem
    >+ 2. brutto, gdy Pani nie jest
    >+ 3. nie wiem, jak jest w wypadku gdy ktos ma sprzedaz z VAT0%

    Jak ma 0% to jest mały pikuś i nie ma nad czym rozważać...
    Podobnie jak ma sprzedaż zw (bo to p.2 który zawęziłeś nie wiedzieć
    czemu).

    ...nie wiesz albo nie chcesz powiedzieć co zrobić jak ma sprzedaż
    *mieszaną* - zw i opodatkowaną. Pamiętając że są przypadki kiedy
    to zw uprawnia do odliczenia (usługi w UE).

    >+ Gdy bedziemy cytowac ten belkot z ustawy

    Przykro mi, bełkot bełkotem ale:

    >+ to upodobnimy sie do US lub
    >+ jakiegos ministerstwa, ktore nie potrafi odpowiedziec w prosty sposob na
    >+ pytanie "czy wolno tak a tak?", tylko przytacza ustawe

    ...sprawa wygląda tak że NIE MA "odpowiedzi w prosty sposób".
    Inaczej: ja nie umiem. I nie widziałem żeby komuś się udało :]
    A opis sprowadza się do zrobienia wykładu "jak rozliczać proporcje
    VAT" - nie mam nic przeciw żebyś to zrobil :)

    >+ pozdrawiam - xxx

    ..wzajemnie :) - i specsygnatura bez delimitera ;)

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    >+ > On Wed, 25 May 2005, mazzi wrote:
    [...]
> [...]
    >+ brutto?
    >+ >
    >+ > Skąd my mamy wiedzieć czy i ile VAT *odliczasz* ?
    ^^^^^^^^^^^

    ^^^^^^^^^^^

    [...]
> [...]
    >+ > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^
    >+ > podatnikowi nie przysługuje obniżenie

    ...co tu było niejasne ?
    IMO w jednym zdaniu (czyli "prosto") *wszystkiego* co wynika z przepisów
    objaśnić się nie da. Chyba że to zdanie brzmi: "tak jak odliczasz
    VAT" co sugerowałem ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?

  • 5. Data: 2005-05-26 22:19:52
    Od: "latet" <l...@l...pl>

> [...]
    > ok. 1599 zł. Czy musze go ując w ewidencji wyposażenia? Czy o zaliczeniu
    > przedmiotu do ewidencji wyposażenia, stanowi jego wartośc netto, czy

    A czy Pani Marzana wie, jakie konsekwencje pociąga
    za sobą wpisanie przedmiotu do ewidencji wyposażenia?

    latet

  • 6. Data: 2005-05-27 10:08:58
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <d75i2u$c0c$1@inews.gazeta.pl>, latet wrote:

    > A czy Pani Marzana wie, jakie konsekwencje pociąga
    > za sobą wpisanie przedmiotu do ewidencji wyposażenia?

    I jeszcze warto by wiedziec jakie sa konsekwencje gdy sie NIE
    WCIAGNIE.
    Czytalem klika razy przepisy i dyskusje na ten temat i przyznaje ze
    dalej jestem glupi.
    Czy wrzucic tylko w koszty, czy do wyposazenia wiedzac ze za rok bede
    sie pocil ze to nie wyposazenie tylko srodek trwaly, czy tez od razu
    do ST ?
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 7. Data: 2005-05-27 22:09:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 May 2005, CzeslawEm. wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Czy wrzucic tylko w koszty, czy do wyposazenia wiedzac ze za rok bede
    >+ sie pocil ze to nie wyposazenie tylko srodek trwaly, czy tez od razu

    Hm... aktóry argument przekonał cię do dopuszczalności wniosku
    iż coś warte ok. 1500 zł (powiedzmy iż >1500 zł ale <3500 zł)
    przestanie być wyposażeniem ?
    Dyskusję znam :) wniosków jestem ciekaw !
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)