  • 1. Data: 2005-05-25 13:25:43
    Temat: działalność za granicąale płatność na konto w Polsce
    Od: tomek <...@f...pl>

    Witam,
    Sprawa wygląda tak. Mieszkam za granicą i wymeldowałem się z Polski.
    Mam dosyć popularną, specjalistyczną stronę internetową (niestety nie
    dotyczącą podatków.). Strona jest na serwerze zagranicznym. Chciałbym
    udzielać odpłatnych porad drogą emailową, ewentualnie telefoniczną. W
    związku z tematyką strony klienci będą wyłącznie z Polski.
    Problem jest z płatnością. Jako, że płatności będą w wysokości ok. 50
    zł. jedyna rozsądna możliwość to przelew na konto w Polsce. Mam konto
    nierezydenta w Polsce. Z konta tego chcę od czasu do czasu transferować
    pieniądze za granice.
    Pytanie jest takie, czy powinienem płacić podatki w Polsce (dochodowy od
    osób fizycznych i ew. VAT). Moim zdaniem działalność jest wykonywana za
    granicą dlatego podatki powinienem płacić w miejscu zamieszkania (Wielka
    Brytania). Polski Urząd Skarbowy nie powinien więc mieć nic do tych
    dochodów.
    Czy mam rację?
    Pozdrawiam
    Tomek