    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ewidencja wyposażenia [m.in.]
    Date: Tue, 06 Jun 2006 16:48:22 +0200

    Tomasz Dębiec wrote:

    > Witam wszystkich!
    >
    > W maju br. mój mąż założył 1-os. DG (PKPiR, Vat) zobowiązałam się
    > rozgryść sprawę od strony US i ZUS :\
    > Sprawa jest o tyle prosta, że jedynym przychodem jest wynagrodzenie za
    > "usługi internetowe" (22% Vat) wypłacane raz w miesiącu, a kosztem
    > koszty eksploatacji samochodu.
    > Mam kilka pytań:
    > 1. Brak wyposażenia wpisuje się do PKPiR wpisem "spis z natury = 0zł"
    > i nie trzeba zakładać ewidencji wyposażenia?

    Wyposażenia nie ujmuje się w spisie początkowym. Tylko towary handlowe
    i materiały. Spis zerowy trzeba zrobić na kartce jak każdy inny. I
    potem wisać jako 1 pozycję w PKPiR. Najlepiej "0" w kolumnie 16-ej.
    Trzeba założyć ewidencję wyposażenia nawet gdy jest pusta. Podobnie jak
    książkę kontroli.

    > 2. Wyposażeniem są przedmioty o wartości początkowej >1500zł czyli
    > jeśli kupię 1 długopis za 1zł to nie wpisuję go do ewidencji wyposaż.,
    > a jeśli kupię długopis za 1501zł to go wpisuję. A co jeśli kupię 1501
    > długopisów za 1 zł?

    Decyduje cena jednostkowa, więc nie wpisujesz.

    > 3. Aby ten długopis za 1zł wpisać w koszty muszę żądać faktury czy
    > może być paragon fiskalny? Wiem że jest zapis w Rozporządzeniu o
    > PKPiR, że dowodem księgowym może być paragon (w przyp. zakupu (..)
    > mat. biurowych) zaopatrzony w stempel jedn. wydającej paragon, tylko
    > mnie martwi ten stempel, czy to oznacza że na paragonie sprzedawca ma
    > przybić pieczątkę? Bez pieczątki to już nie jest dowód księgowy?

    Dokładnie tak.

    > 4. Czy dowodem księgowym jest elektroniczny dokument opłaty bankowej?
    > Mąż ma konto w inteligo (osobiste, ale na potrzeby DG - w US nie
    > widzieli problemu ) i jest możliwość wydrukowania dowodu opłaty za to
    > konto oraz
    > kwoty odsetek, tylko nie ma na tym dowodzie NIPu.. ??

    Jest dowodem.
    Czy bank też nie będzie widział problemu to inna sprawa.
    Nie wierze,że urząd skarbowy dał ci na piśmie zgodę na zaliczenie
    opłaty za prywatne konto w KUP.
    Po co ci "kwota odsetek" - chcesz płacić podwójny podatek?