  • 1. Data: 2010-03-31 18:00:48
    Temat: faktura VAT marża na nowy towar?????
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Właśnie nadziałam się na kuriozum.

    Faktura VAT marża na fabrycznie nowy sprzęt. Sprzedawca twierdzi, że tak
    kupił od dostawy więc tak sprzedaje.
    Towar jest na 100% fabrycznie nowy.

    Ponieważ na razie dyskusja ze sprzedawcą odbywa się przez głuchy telefon
    (sprzedawca - mój znajomy/kupujący - ja i z powrotem) wiec mam
    zniekształcone informacje a moje pytania też są pewnie przekręcane.
    Jedyna pewna rzecz to ta faktura, miałam ją w ręku (z naiwnym pytaniem
    kolegi "czy z tego da się VAT odliczyć?").

    Ale jak bym przepisów nie obracała, nijak nie mogę znaleźć kruczka który
    pozwala sprzedawać na marzę NOWY towar.
    O żadnym używanym nie ma mowy, jest gwarancja, oryginalne pudełka,
    plomby itp. Zresztą sprzedawca je jako nowe wystawia.

    Może ja jestem ślepa... może jednak jest jeszcze jakiś przepis w ustawie
    pozwalający na VAT marżę, poza towarami używanymi i antykami??

    HELP!!!

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 2. Data: 2010-03-31 18:23:44
    Temat: Re: faktura VAT marża na nowy towar?????
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Maddy w <news:hp03ai$c6k$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

    > Właśnie nadziałam się na kuriozum.

    > Faktura VAT marża na fabrycznie nowy sprzęt. Sprzedawca twierdzi, że tak
    > kupił od dostawy więc tak sprzedaje.
    > Towar jest na 100% fabrycznie nowy.

    Ale co to za sprzęt -- jakaś tajemnica?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2010-03-31 18:59:00
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 31-03-2010 o 20:00:48 Maddy <m...@e...com.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Może ja jestem ślepa... może jednak jest jeszcze jakiś przepis w ustawie
    > pozwalający na VAT marżę, poza towarami używanymi i antykami??

    Pytanie czemu zakładasz że sprzedawca wygrzebał z ustawy jakiś
    zakamuflowany przepis, a nie jest po prostu, ekhm, bałwanem :-)

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2010-03-31 19:06:34
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 31-03-2010 20:23, 'Tom N' pisze:

    > Ale co to za sprzęt -- jakaś tajemnica?

    Odtwarzacze MP3

    A co to ma do rzeczy?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2010-03-31 19:07:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 31-03-2010 20:59, Tomek pisze:

    > Pytanie czemu zakładasz że sprzedawca wygrzebał z ustawy jakiś
    > zakamuflowany przepis, a nie jest po prostu, ekhm, bałwanem :-)

    Zanim go nazwę bałwanem (a wszyscy wiedz, że nie mam dużych oporów) chcę
    być pewna że nim jest :-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2010-03-31 20:10:54
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 31 Mar 2010 20:00:48 +0200, Maddy napisał(a):

    > Może ja jestem ślepa... może jednak jest jeszcze jakiś przepis w ustawie
    > pozwalający na VAT marżę, poza towarami używanymi i antykami??

    Nigdzie nie jest powiedziane, ze umowa komisu nie może dotyczyć towaru
    fabrycznie nowego. Chociaż zapewne nie jest to wypadek twojego klienta.

  • 7. Data: 2010-03-31 20:13:23
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Maddy w <news:hp06ks$aef$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

    > Odtwarzacze MP3

    > A co to ma do rzeczy?

    "Może ja jestem ślepa... może jednak jest jeszcze jakiś przepis w ustawie
    pozwalający na VAT marżę, poza towarami używanymi i antykami??"

    Może ja jestem ślepy i mam nieaktualną ustawę, ale w tej mojej jest o coś o
    przedmiotach kolekcjonerskich , które niekoniecznie musza być antykami ani
    używanymi ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2010-03-31 22:27:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 Mar 2010, jureq wrote:

    > Nigdzie nie jest powiedziane, ze umowa komisu nie może dotyczyć towaru
    > fabrycznie nowego. Chociaż zapewne nie jest to wypadek twojego klienta.

    Hm... ale było tak: napisałem to co Ty wyżej, zajrzałem przezornie
    do ustawy i dałem cancel ;)
    Umowa komisu może dotyczyć towaru fabrycznie nowego, to prawda, ale
    co (jaka podstawa) wtedy ma dawać prawo do zwolnienia?
    Podstawą opodatkowania jest wartość przedmiotu komisu, to że komisant
    nie ma czego odliczyć to jak mniemam jego zmartwienie, niech dolicza
    VAT do kwoty brutto, skoro łaskaw był kupić od nie-VATowca (bo jak
    sądzę to masz na myśli, dobrze mi wychodzi?)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2010-04-01 06:25:47
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 31-03-2010 22:13, 'Tom N' pisze:

> [...]
    > przedmiotach kolekcjonerskich , które niekoniecznie musza być antykami ani

    Przedmiot kolekcjonerski musi być takim w momencie zakupu a nie
    potencjalnie.
    Może kiedyś ludzie będą się bić na ebayu o te MP3, ale na razie można je
    kupić w hurcie.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2010-04-01 08:12:17
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 01 Apr 2010 00:27:03 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > nie ma czego odliczyć to jak mniemam jego zmartwienie, niech dolicza VAT
    > do kwoty brutto, skoro łaskaw był kupić od nie-VATowca (bo jak sądzę to

    No cóż nie sprawdziłem w ustawie i pomylił mi się niestety art. 30 ustawy
    z opodatkowaniem marży.