  • 1. Data: 2010-03-30 16:59:17
    Temat: skad taka niedoplata w pit-37?
    Od: jg <f...@f...pl>

    witam,

    matka pracuje (pit-11) i dostaje rente rodzinna (pit-40a). po wbiciu danych
    w pit-37 wyszlo, ze ma fiskusowi zaplacic 360zl (nawet juz po odliczeniu
    ulgi za internet). jesli wypelnic pit-37 dla przychodow z pracy i z renty
    osobno to wychodza w obu przypadkach zwroty, a po polaczeniu tych dwoch
    rzeczy taka duza niedoplata.

    w jakim przypadku moze tak byc? zadnego progu mama nie przekroczyla. w
    zeszlym roku, co prawda wtedy mama rozliczala sie z niezyjacym juz dzis
    mezem (ojcem mym, znaczy), ale bylo w normie, troche do zwrotu. co moze byc
    przyczyna takiego stanu rzeczy? wydaje mi sie, ze pit-37 wypelniam dobrze.

    aha, korzystam ze znanego programu do pitow, ale recznie sprawdzalem i
    wszystko raczej dobrze policzyl.

    dzieki.

    --
    jg

  • 2. Data: 2010-03-30 17:03:07
    Temat: Re: skad taka niedoplata w pit-37?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jg wrote:
> [...]
    > przyczyna takiego stanu rzeczy? wydaje mi sie, ze pit-37 wypelniam dobrze.
    >
    > aha, korzystam ze znanego programu do pitow, ale recznie sprawdzalem i

    a poinformowała zakład pracy ze ma rente i że ZUS uwzglednia juz kwota
    "zwolnioną z podatku"?

    Sądzę, że nie. Dlateo i ZUS i zakład pracy wypłacał jej o te 40 zł
    więcej miesięcznie. A powinien tylko jeden. Dlatego teraz trzeba oddac.

  • 3. Data: 2010-03-30 17:05:05
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 30.03.2010 jg <f...@f...pl> napisał/a:
> [...]
    > przyczyna takiego stanu rzeczy? wydaje mi sie, ze pit-37 wypelniam dobrze.
    >
    > aha, korzystam ze znanego programu do pitow, ale recznie sprawdzalem i

    Pewnie i tu i tu potrącili 'kwotę wolną od podatku'. Po zsumowaniu wyszło,
    że jedną kwotę wolną trzeba dopłacić. Policz to bez ulgi na Internet i
    zobaczysz, że kwota do dopłaty to pi*drzwi kwota wolna, z dokładnością do
    pojedynczych złotówek.
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2010-03-30 17:44:13
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Tue, 30 Mar 2010 17:05:05 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

> [...]
    > że jedną kwotę wolną trzeba dopłacić. Policz to bez ulgi na Internet i
    > zobaczysz, że kwota do dopłaty to pi*drzwi kwota wolna, z dokładnością do

    wyszlo mi 487zl. a ta kwota to 3091,00 * 0.18 = ~556zl, tak?

    ciekawe, ze w zeszlym roku dobrze wszystko policzyli... choc pewnie macie
    racje...

    --
    jg