  • 1. Data: 2010-03-30 11:43:08
    Temat: DG i etat - co ze zdrowotnym
    Od: Mich <n...@n...pl>

    Witam,

    Chyba proste pytanie - ktoś prowadzi DG raczej hobbystycznie i ma z niej
    niewielkie dochody. Na tyle niewielkie (np. 10000 rocznie), że podatek
    wychodzi np. 1500zł, czyli mniej niz zdrowotne które mozna sobie odliczyć
    (ok. 2300 rocznie). Innymi słowy podatku doch. z DG w ogóle nie płaci.

    Jednocześnie jest zatrudniony na etat. Pracodawca przysłał PITa z
    rozliczeniem. I teraz pytanie czy w rocznym PICie w polu "składka
    zdrowotna", wpisać:
    a) zdrow. od pracodawcy + zdrowotne faktycznie odliczone z DG czyli 1500zł,
    b) zdrow. od pracodawcy + zdrowotne, które mogło być odliczone czyli 2300zł

    ?

  • 2. Data: 2010-03-30 11:49:58
    Temat: Re: DG i etat - co ze zdrowotnym
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 30.03.2010 Mich <n...@n...pl> napisał/a:
> [...]
    > b) zdrow. od pracodawcy + zdrowotne, które mogło być odliczone czyli 2300zł
    no... cale zdrowotne jakie masz prawo odliczyc od podatku. Czyli b.

    Problem jakbys nie mial umowy o prace.

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

  • 3. Data: 2010-03-30 13:35:21
    Od: Mich <n...@n...pl>

    > no... cale zdrowotne jakie masz prawo odliczyc od podatku. Czyli b.
    >
    > Problem jakbys nie mial umowy o prace.

    Mi też się zdawało że b), ale chciałem się upewnić. Dzięki.

  • 4. Data: 2010-03-30 21:14:00
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    > Mi też się zdawało że b), ale chciałem się upewnić. Dzięki.
    nawiasem mowiac - by sie "upewniac" to lepiej pytac sie ksiegowej, a nie grupy
    gdzie siedzi ilus domoroslych znawcow prawa i podatkow ;)

    (ja w kazdym razie nie ufam swojej znajomosci przepisow i wole gdy ma nad tym
    piecze ktos kto sie zna i kto w razie czego pomoze w uzeraniu sie z US ;))

  • 5. Data: 2010-03-31 20:44:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Mar 2010, Andrzej 'The Undefined' Dopierała wrote:

    > nawiasem mowiac - by sie "upewniac" to lepiej pytac sie ksiegowej, a nie grupy

    He, he :D
    (poczytać archiwa)

    pzdr, Gotfryd