    From: sławko <s...@s...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktura a rachunek
    Date: Tue, 21 Dec 2004 11:04:05 +0100

    gosc wrote:

    > faktura czy rachunek, to nie zalezy od ciebie co chcesz, tylko od tego co
    > hotel moze wystawic zgodnie z przepisami - jesli moze wystawiac tylko
    > rachunki, to niestety faktury nie dostaniesz chocbys zrobil niewiadomo jaka
    > awanture (a nawet gdybys dostal fakture w momencie kiedy hotel nie ma prawa
    > jej wystawic, to twoja firma pozniej mialaby niezle klopoty zwiazane z
    > nieuprawnionym odliczeniem vat)

    Trochę skoryguję Twój tok myślenia. Na 90% firma magdy od usług
    hotelowych i gastronomicznych nie może odliczyć VAT więc to nie jest
    problem.

    > co do wystawienia na kogo - nie wiem dokladnie - w wiekszosc znanych mi
    > sytuacji wystawia sie na firme (choc czasem ksiegowe za to bija, bo wowczas
    > powinienes miec upowaznienie do odebrania rachunku/faktury inaczej robi im
    > sie balagan), ale znam przypadek (dosc dziwny i skomplikowany wiec nie bede
    > go dokladnie opisywal) gdy rachunek byl wystawiany na dana osobe, lepiej
    > zadzwon jutro rano do firmy i zapytaj by nie bylo watpliwosci, mozesz
    > podpytac tez panie w recepcji jak zwykle ludzie biora, jesli nie uda ci sie
    > wyjasnic - ja bym wzial na firme (ale specem nie jestem)

    Rachunek bądź fakturę powinna wziąć na firmę, bowiem to firma wysyła ją
    na delegację. Rachunek najzwyczajniej rozliczy rozliczając delegację
    jako koszty noclegu.

    > kazdy taksiarz ma obowiazek wystawic ci rachunek (taki bardzo prosty ale
    > wystawiaja)

    To prawda, paragonu z kasy fiskalnej nie można zaliczyć do KUP. Każdy
    taksiarz ma obowiązek na życzenie wystawić fakturę VAT, od której te 3%
    VAT firma może odliczyć.

    > jednie znow pojawia sie pytanie, jedne ksiegowe wola jak jest wpisane "jazda
    > po miescie", inne jak dokladna trasa

    Oczywiście, że najbardziej prawidłowo jest napisać trasę na rachunku,
    wtedy nie ma niejasności i "ściemnianych" rachunków za taksówki.

    pozdrawiam
    sławko