  • 1. Data: 2008-02-28 10:22:22
    Temat: faktura cząstkowa ???
    Od: "one" <p...@o...pl>

    Witam,

    Gdzie w necie moge poczytac nt faktur czastkowych ich ksiegowaniu itd?
    Pierwszy raz spotykam sie z takim czyms i niezbyt wiem jak dogadac sprawe z
    kontrahentem zagranicznym.

    Z gory dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2008-02-28 10:26:14
    Temat: Re: faktura cz?stkowa ???
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    one wrote:
> [...]
    > Pierwszy raz spotykam sie z takim czyms i niezbyt wiem jak dogadac sprawe z

    Zgaduję, że projekt jest podzielony na etapy i faktura cząstkowa to jest
    faktura wystawiana po zakończeniu kolejnego etapu pracy.

    Piotrek

  • 3. Data: 2008-02-28 10:46:49
    Od: "one" <p...@o...pl>

    "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> wrote in message
    > Zgaduję, że projekt jest podzielony na etapy i faktura cząstkowa to jest
    > faktura wystawiana po zakończeniu kolejnego etapu pracy.
    >
    > Piotrek

    Akurat chodzi o import towaru podzielonego na 2 partie. Zeby bylo trudniej
    to do tego dochodza licencje exportowe i pozwolenia importowe ktore opiewaja
    na calosc zamowienia (dla ograniczenia kosztow i zysku na czasie - wydanie
    kazdej licencji i pozwolenia trwa za dlugo).
    Faktury czastkowe beda nam pomocne w redukcji kosztow (o pozwolenia
    wystepujemy raz a nie xx razy), czasu oraz byc moze przyczynia sie do
    rolozenia podatku w czasie (jezeli zamowimy teraz czesc towaru to teraz
    wliczymy w koszty, zamiast zbierac $$$ na duze zamowienie w srodku roku i
    dopiero wowczas wrzucac wszystko w koszty).

  • 4. Data: 2008-02-28 11:15:17
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    one wrote:

> [...]
    > wliczymy w koszty, zamiast zbierac $$$ na duze zamowienie w srodku roku i
    > dopiero wowczas wrzucac wszystko w koszty).

    Czyli dokładnie tak jak napisałem ;-)
    etap = transza dostawy

    Piotrek

  • 5. Data: 2008-02-28 11:26:20
    Od: "one" <p...@o...pl>

    > Czyli dokładnie tak jak napisałem ;-)
    > etap = transza dostawy
    >
    > Piotrek

    Tak jest w istocie. Teraz pytanie: jakie faktury i w jaki sposob ma moj
    kontrahent wystawic?
    Powiedzmy ze calosc zamowienie opiewa na 100szt za 1000PLN, chce sprowadzic
    towar 2x po 50 szt (czyli wartosc jednej parti=500PLN).
    Problem w tym ze moj kontrahent musi przedstawic fakture na calosc abysmy
    dostali pozwolenia na calosc towaru.
    Natomiast sprowadzic towar bym chcial w 2ch partiach.
    I teraz pytanie - jak sie maja faktury czastkowe do wlasciwej faktury (na
    100szt)? Czy beda 3 faktury? (1 wlasciwa + 2 czastkowe).
    Z czym to sie je? ;) HELP!!! ;)

    Wertuje googla juz od 1h i nic konkretnego nie moge znalezc... :(