  • Data: 2005-07-27 21:27:30
    Temat: Re: faktura elektroniczna bez podpisu
    Od: Paszczak <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    AlterNative <n...@g...wytnij.pl> wrote:
    > Hmmm, no to bardzo ciekawe co piszesz. To w gruncie rzeczy, przy braku
    > wymogu podpisywania faktur, wprowadzenie takich e-faktur raczej
    > udogodnieniem nie będzie, bo po kiego grzyba bawić się w jakieś
    > terminale i kwalifikowane e-podpisy, jak można wysłać fakturkę w PDFie
    > bez tych wszystkich pierdół.

    Wiesz, to _miało_ być ułatwienie, ale nasze osiołki z Wiejskiej są wyjątkowo
    zdolne, jeśli chodzi o utrudnianie życia.

    Korzyścią z e-faktury jest to, że nie musisz przepisywać do ksiąg
    danych kontrahenta, kwot z faktury, itd. - wszystko może się zrobić
    automatycznie.

    Wydaje mi się, że obejściem przeszkód stawianych e-fakturom byłoby ustalenie
    specjalnego format faktury - np. w XMLu, np. dokładnie zgodnego z wymogami
    e-faktur - z którego drukowana byłaby faktura papierowa. Programu księgowe
    operowałyby na tych XMLach, sprzedawcy z nabywcami wymienialiby takie
    właśnie XMLe, ale w księgach byłby wydruk - oczywiście bez podpisu. W
    efekcie - wilk syty i owca cała :)

    Trochę by się tylko ludziom mieszało, bo byłyby:
    - faktura papierowa
    - faktura papierowa w formie elektronicznej (np. PDF) - do wydruku
    - faktura papierowa w formie elektronicznej zgodnej z e-fakturą (do wydruku)
    - e-faktura

    P.