eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkifaktura na osobę fizyczną - pesel, a sklep internetowy › Re: faktura na osobę fizyczną - pesel, a sklep internetowy
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktura na osobę fizyczną - pesel, a sklep internetowy
    Date: Tue, 24 Jan 2012 14:05:09 +0100

    Hello cyklista,

    > więc jak widzi musi byc na rachunek a nie gotówką od listonosza,
    > przynajmniej mi tak wynika z tego zapisu

    Wybiórczo cytujesz:

    Jest oczywiste, że uścislenie dotyczy pozostałych dwóch przypadków po
    przecinku. Co nie przeszkadza MOŻLIWOŚCI wplaty pobrania na konto
    bankowe przez pocztę.

    > dowodem ewidencjonującym również jest wydruk przelewu z banku (masz tam
    > przecież kwotę i od kogo)

    Nie - ponieważ wyciąg dokumentuje jedynie zapłatę i nie transakcję. A
    wymóg jest prosty:

    Chodzi o udokumentowanie konkretnej dostawy. Wyciąg jest jedynie
    uzupełnieniem, tym bardziej, że niekoniecznie osoba zamawiająca płaci.

    > w powiązaniu z twoim programem magazynowym gdzie wybijasz towar i
    > jest wszystko jasne - nie musi być do tej sprzedaży już drukowana
    > faktura gdzie masz po raz kolejny te same dane

    A od kiedy osoba fizyczna prowadząca działalność na zasadach ogólnych
    musi używać jakiegokolwiek pragramu magazynowego? A jeśli to dotyczy
    dużej firmy, to ostatnią rzeczą, jaką powinno się robić, to wiązanie
    dokumentów magazynowych z wyciągiem bankowym.

    Dowodem sprzedaży jest paragon, faktura lub rachunek (dla
    nievatowców). I to te dokumenty można i należy wiązać z wyciągiem
    bankowym. Traktowanie WZ-ki z magazynu jako dowodu sprzedaży jest
    chyba zbyt mocnym chodzeniem na skróty.

    Przypomnę - pytanie było o PESEL a nie niuanse zwolnień od kasy
    fiskalnej. Może w tej kwestii się wypowiesz?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl