  • 1. Data: 2003-02-02 09:34:49
    Temat: Re: faktura obowiązkowo?
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Maddy" [...]

    > Podpisałas zobowiązanie ktore z mocy prawa jest nieważne. Równie dobrze
    > mogłabys się zobowiązac że każdy kto kupi u ciebie jakąs rzecz będzie ja
    > nosił tylko w dni parzyste.
    > Fakture wystawic musisz czy chcesz czy nie. Odmowa może Cię sporo
    > kosztowac. W żywym pieniądzu.
    > A odziez niekoniecznie słuzy do odsprzedazy - prowadzę księgowośc firmy
    > reklamowej ktora kupuje sporo odzieży do sesji zdjęciowych.
    > Niestety - w Polsce rzadko kto chce odziez wypozyczac, nawet za kaucją.
    > Ale to OT.
    >
    > Maddy

    No a co powiecie na udzielaniu "liencji na uzywanie ubrania" (na jedna
    sobe...)?

    Boguslaw

  • 2. Data: 2003-02-03 10:01:14
    Temat: faktura obowiązkowo?
    Od: "Kasia Bielak" <k...@w...pl>

    Witam
    Czy przy sprzedaży detalicznej mam obowiązek wystawić fakturę VAT gdy klient
    takiej żąda?Jest to branża odzieżowa więc nie można tego wliczyć w koszty
    firmy, faktura jest komuś potrzebna gdy chce towar dalej odsprzedawać. Ja
    nie
    wyrażam zgody na dalszą odsprzedaż zakupionego u mnie towaru, sprzedaję dla
    klienta końcowego. Czy mogę więc odmówić wystawienia faktury?

    pozdrawiam
    KB

  • 3. Data: 2003-02-03 10:15:31
    Od: "buba" <1...@w...pl.ANTYSPAM>

> [...]
    dla
    > klienta końcowego. Czy mogę więc odmówić wystawienia faktury?

    obawiam sie ze nie mozesz odmowic wystawienia fv..
    a tak BTW to chyba powinnas sie cieszyc ze sprzedajesz co? nie rozumiem
    dlaczego Cie martwi co sie dzieje dalej z twoim towarem????

    pozdr

  • 4. Data: 2003-02-03 10:17:22
    Od: "oporek2" <o...@p...onet.pl>

    Kasia Bielak wrote:
    > Witam
    > Czy przy sprzedaży detalicznej mam obowiązek wystawić fakturę VAT gdy
    > klient takiej żąda?

    Tak , obowiązkowo

    > Jest to branża odzieżowa więc nie można tego
    > wliczyć w koszty firmy, faktura jest komuś potrzebna gdy chce towar
    > dalej odsprzedawać. Ja nie
    > wyrażam zgody na dalszą odsprzedaż zakupionego u mnie towaru,

    Nie masz do tego prawa

    > sprzedaję dla klienta końcowego. Czy mogę więc odmówić wystawienia
    > faktury?

    Nie .

    POZDR.
    oporek2

  • 5. Data: 2003-02-03 10:34:27
    Od: "Kasia Bielak" <k...@w...pl>

    > Nie masz do tego prawa

    Jak to nie mam takiego prawa skoro właściwie mam taki obowiązek? Podpisałam
    oświadczenie dla producenta, że nie będę odsprzedawać zakupionego u niego
    towaru na fakturę. Więc nie rozumiem tej odpowiedzi.

  • 6. Data: 2003-02-03 11:00:03
    Od: "buba" <1...@w...pl.ANTYSPAM>

    Podpisałam
    > oświadczenie dla producenta, że nie będę odsprzedawać zakupionego u niego
    > towaru na fakturę. Więc nie rozumiem tej odpowiedzi.

    obawiam sie ze takie oswiadczenie czy tez umowa jest niewazna gdyz z punktu
    widzenia prawa zostala zawarta wbrew obowiazujacemu prawu
    no ale sie myle
    w kazdym razie fakt ze podpisalas takie oswiadczenie absolutnie nie zwalnia
    Cie z obowiazku wystawienie fv

    pozdr

  • 7. Data: 2003-02-03 12:46:20
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Kasia Bielak -----###

    > Jak to nie mam takiego prawa skoro właściwie mam taki obowiązek? Podpisałam
    > oświadczenie dla producenta, że nie będę odsprzedawać zakupionego u niego
    > towaru na fakturę. Więc nie rozumiem tej odpowiedzi.

    przecztaj art. 32 ustawy z dnia 8 stycznia 1993r. o podatku od towarów i
    usług oraz o podatku akcyzowym (Dz.U. z 1993 r. Nr 11, poz. 50 z późn.
    zm.) - masz obowiązek wystawić fakturę.

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 8. Data: 2003-02-03 13:00:05
    Od: "oporek2" <o...@p...onet.pl>

    Kasia Bielak wrote:

> [...]
    > Podpisałam oświadczenie dla producenta, że nie będę odsprzedawać
    > zakupionego u niego towaru na fakturę. Więc nie rozumiem tej

    Prawo producenta a prawo ustawowe to dwie różne kwestie .
    Jeśli prawo producenta ma wyższość to masz rację i to przy sprzedaży
    detalicznej .
    Mocno w to wątpię by producent mógł wnosić poprawki do np Kodeksu Cywilnego
    i ustaw i rozporządzeń dot. VAT.
    Proponuję Art.32 ust. 2 Ustawy o VAT . Za odmowę wystawienia faktury są
    sankcje karne .
    ******************
    Art. 32. 1. Podatnicy, z zastrzeżeniem ust. 2, obowiązani są wystawiać
    fakturę stwierdzającą w szczególności sprzedaż towarów, jej datę, cenę
    jednostkową bez podatku, wartość sprzedaży, kwotę podatku, kwotę należności
    oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy.

    2. Podatnicy świadczący usługi, w tym również w zakresie handlu i
    gastronomii, nie mają obowiązku wystawiania faktur, o których mowa w ust. 1,
    osobom fizycznym nie prowadzącym działalności gospodarczej. Jednakże na
    żądanie tych osób podatnicy są obowiązani do wystawienia faktury.

    *******************

    Na fakturze w takim wypadku może brakować NIP-u kupca.

    Oświadczenie do kosza gdyż nie ma żadnej mocy prawnej i na jego podstawie
    producent nic nie wygra a co najwyżej nie będzie chciał Ci sprzedać towaru
    ale i na to są haczyki .

    POZDR.

    oporek2

  • 9. Data: 2003-02-03 16:30:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Kodeks cywilny:
    Art. 58. $ 1. Czynność prawna sprzeczna z ustawą albo mająca na celu
    obejście ustawy jest nieważna, chyba że właściwy przepis przewiduje inny
    skutek, w szczególności ten, iż na miejsce nieważnych postanowień czynności
    prawnej wchodzą odpowiednie przepisy ustawy.
    $ 2. Nieważna jest czynność prawna sprzeczna z zasadami
    współżycia społecznego.
    $ 3. Jeżeli nieważnością jest dotknięta tylko część czynności
    prawnej, czynność pozostaje w mocy co do pozostałych części, chyba że z
    okoliczności wynika, iż bez postanowień dotkniętych nieważnością czynność
    nie zostałaby dokonana.

    Tak więc postanowienie umowne pomiędzy Tobą, a Twoim dostawcą, że masz nie
    wystawiać faktur jest nieważne. Gość ewentualnie może podnosić, że nie
    zawarłby bez niego umowy, ale raczej to upadnie, bo o obowiązku wystawiania
    raczej powinien wiedzieć.

  • 10. Data: 2003-02-03 19:22:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    --