  • 1. Data: 2002-12-23 20:57:22
    Temat: faktura przed sprzedaza
    Od: kocki <a...@a...pl>

    Czy moge wystawic klientowi fakture na towar, ktorego sam jeszcze nie
    nabylem? Mam dostarczyc klientowi okreslana partie towaru. Czesc juz
    mam, czesc jest niedostepna w hurtowni. Przy czym ceny sa juz
    uzgodnione. Czy moge to wszystko zafakturowac od razu?

    Kocki

  • 2. Data: 2002-12-23 21:13:50
    Temat: Re: faktura przed sprzedaza
    Od: ">Waldeamr<" <w...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "kocki" <a...@a...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > mam, czesc jest niedostepna w hurtowni. Przy czym ceny sa juz
    > uzgodnione. Czy moge to wszystko zafakturowac od razu?

    Kocki!!!! Nie znam sie na ksiegowosci ale witam Cie na tej grupie.

    pozdrawiam
    waldi

  • 3. Data: 2002-12-23 22:25:30
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Dec 2002, kocki wrote:

    >+ Czy moge wystawic klientowi fakture na towar, ktorego sam jeszcze nie
    >+ nabylem?

    Pomarudzę nieświątecznie: a sposób rozliczania podatków
    poślesz w następnym poście, jak zapowiemy że wróżki
    na grupie nie ma ? ;)
    IMHO tak: dla KPiR w rozp. ds. KPiR w art. 16.2 jest szczegółowo
    co należy zrobić: sporządzić "opis towaru" z wszystkimi tymi
    informacjami co na fakturze, podpisać. Po otrzymaniu faktury
    należy "opis" dopiąć (w przyszłości ktoś może pytać jak to
    było :>).
    Jeśli dowodem sprzedaży jest faktura - to ograniczeniem są
    przepisy VAT nakazujące wystawić ją nie później niż
    w 7 dni (AFAIR, sprawdź) od wydania towaru.

    Jak zrobić dla ryczałtu i PK - tego oczywiście nie wiem :]

    [...]
    >+ Mam dostarczyc klientowi okreslana partie towaru. Czesc juz
    >+ mam, czesc jest niedostepna w hurtowni. Przy czym ceny sa juz
    >+ uzgodnione. Czy moge to wszystko zafakturowac od razu?

    Jeśli się zmieścisz w 7 dniach...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-12-23 23:00:48
    Od: "Fires" <f...@a...com.USUN.pl>

    Użytkownik "kocki" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mam, czesc jest niedostepna w hurtowni. Przy czym ceny sa juz
    > uzgodnione. Czy moge to wszystko zafakturowac od razu?

    IMO nie, bo jak możesz klientowi sprzedać coś, czego nie masz?
    Twierdzę tak w oparciu o praktyki stosowane... niejednokrotnie czekałem na
    fakturę, bo dostawca nie miał faktury od swojego dostawcy, jakkolwiek towar
    był juz u mnie.

    Fires

  • 5. Data: 2002-12-23 23:02:13
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    napisał w wiadomości
    anpol.com.pl...

    > Jeśli dowodem sprzedaży jest faktura - to ograniczeniem są
    > przepisy VAT nakazujące wystawić ją nie później niż
    > w 7 dni (AFAIR, sprawdź) od wydania towaru.

    Jak wystawi wcześniej to będzie to niezgodne z tym przepisem?

    "1. Fakturę wystawia się nie później niż siódmego dnia od dnia wydania
    towaru lub wykonania usługi, z zastrzeżeniem § 39 i § 40."

    Kiedys z jednym naszych kolegow grupowych prowadzilem na ten temat spór.
    Ale nie podejmuję sie powtarzyc takiej dyskusji drugi raz. To jest raczej
    dyskusja dla prawnikow.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 6. Data: 2002-12-23 23:48:29
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Dec 2002, Fires wrote:

> [...]
    >+ > nabylem? [...]
    >+ IMO nie, bo jak możesz klientowi sprzedać coś, czego nie masz?

    Nie "nie ma towaru" a "nie ma papieru" !
    Dość często w takich przypadka papier się tworzy ;) i już :)

    >+ Twierdzę tak w oparciu o praktyki stosowane... niejednokrotnie czekałem na
    >+ fakturę, bo dostawca nie miał faktury od swojego dostawcy, jakkolwiek towar
    >+ był juz u mnie.

    To przeczytaj co napisałem o "opisie" :)
    Powiedz jeszcze - na jakiej podstwie czekałeś ? Ktoś ci
    doradził ? 9po opisach Lateta już się nie zdziwię :))

    Inna sprawa że dostawca musi być wiarygodny - ale to głównie on
    ma obowiązek wystawić fakturę do 7 dni, więc IMHO problemu
    nie ma. Przepis pozwala...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-12-23 23:57:02
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Dec 2002, Karol wrote:

> [...]
    >+
    >+ Jak wystawi wcześniej to będzie to niezgodne z tym przepisem?

    Dla porządku - chodziło o przypadek przeciwny (możliwość
    sprzedania towaru dla którego brak faktury zakupu): nie
    że faktura przychodzi przed towarem, ale towar przed fakturą
    i chcemy go sprzedać *przed* datą wystawienia faktury zakupu.
    Oczywiście lekkie rozciagnięcie dyskusji nie zawadzi :)

> [...]
    >+
    >+ Kiedys z jednym naszych kolegow grupowych prowadzilem na ten temat spór.

    Nie byłem to chyba ja, ale przypomnę że była z tego powodu
    afera: któryś urząd skarbowy podważył kontrahentom hurtowni
    faktury (hurtem): na poszczególnych "papierach" była godzina
    i US miał ewidentny dowód że faktura została wystawiona
    przed wydaniem towaru - a postanowił tak właśnie interpretować
    sprzedaż :>
    Owszem, głupota (i nie pamiętam jak się skończyła) - ale...
    Pamiętam że proponowałem wtedy naliczać 1 grosz "za przechowywanie
    towaru w depozycie" :>

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-12-24 00:11:39
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

> [...]
    > mam, czesc jest niedostepna w hurtowni. Przy czym ceny sa juz
    > uzgodnione. Czy moge to wszystko zafakturowac od razu?

    Mam w tym wszystkim jedna pewna wiadomosc:
    Zdarzyl sie taki kontroler skarbowy, który kazal placic VAT 2 razy: najpierw
    od faktury za to, ze byla wystawiona przed sprzedaza (choc jeszcze nie
    dokonano sprzedazy - VAT nalezy sie takze od faktury wystawionej, jesli nie
    bylo obowiazku podatkowego) i drugi raz od czynnosci sprzedazy.

    Jesli klient chce juz fakture, to wystaw fakture "za dokonana przedplate" -
    zgodnie z prawda i czysto,
    Pzdr
    Krzysztof

  • 9. Data: 2002-12-24 00:19:57
    Temat: Re[2]: faktura przed sprzedaza
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 23 grudnia 2002 o godzinie (22:13:50) napisano:

    W> Uzytkownik "kocki" <a...@a...pl> napisal w wiadomosci

    Mozesz, tylko ze moga byc z tego klopoty. Ale podales za malo danych.
    Rozliczasz sie kasowo czy memorialowo, wystawiasz faktury VAT, to jest
    eksport czy nie, czy faktura jest placona od razu, a jesli nie to
    kiedy i w jakiej wysokosci, czy jest umowa pisemna sprzedazy. W
    zaleznosci od tych odpowiedzi, mozna nie tylko odpowiedziec Ci
    jednoznacznie, ale przy sprzyjajacych okolicznosciach,
    mozna znalezc rozwiazanie, zeby wystawienie bylo mozliwe i to bez
    klopotow.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 10. Data: 2002-12-24 07:59:32
    Od: "Fires" <f...@a...com.USUN.pl>

    napisał w wiadomości
    anpol.com.pl...
    [...]
    > To przeczytaj co napisałem o "opisie" :)
    > Powiedz jeszcze - na jakiej podstwie czekałeś ? Ktoś ci
    > doradził ? 9po opisach Lateta już się nie zdziwię :))

    Wiem, że mozna przyjąć towar na podstawie opisu, ale to dodatkowa robota :-)
    A gdy w gre wchodzi kwestia kilku dni, to prosciej jednak poczekać.
    Natomiast czekałem, bo dostawca tez nie otrzymał faktury za towar i nie mógł
    (wg niego i pewnie z tych samych powodów - lenistwo) wystawić faktury mnie
    :-)

    Fires