    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktura tylko na podstawie regonu mozna ?
    Date: Mon, 27 Nov 2006 19:13:41 +0000 (UTC)

    <c...@o...pl> napisal(a):
    > mam klienta spolka cywilna, chce otrzymac fakture vat, tylko nie posiada
    > jeszcze NIP i chce fakture tylko na podstawie regonu... czy mozna
    > wystawic taka fakture i czy bedzie ona prawidlowa ?

    W starej ustawie o działalności gospodarczej był zapis, że do czasu
    otrzymania nipu można się posługiwać numerem tymczasowym, a tym był
    regon lub chyba nawet pesel w przypadku DG os. fiz. Sprawdź w ustawie
    o swobodzie dg, pewnie też coś jest. Tylko ja bym się ubezpieczył:

    1. jeśli masz kasię fiszkalną, to zrób paragon i do niego fakturę. W
    razie czego (wiesz, jak to u nas czasem bywa...) nikt nie zarzuci Ci,
    że coś tam kombinowałeś. Jest paragon, więc przychód perfekcyjnie
    zaewidencjonowy, faktura jest 'ozdobnikiem'.

    2. jeśli nie masz, to wymuś na firmie jakieś oświadczenie, że nie ma
    NIPu i dlatego ma być regon taki i śmaki.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/