  • 1. Data: 2006-11-27 19:02:42
    Temat: faktura tylko na podstawie regonu mozna ?
    Od: Cain <c...@o...pl>

    witam

    mam klienta spolka cywilna, chce otrzymac fakture vat, tylko nie posiada
    jeszcze NIP i chce fakture tylko na podstawie regonu... czy mozna
    wystawic taka fakture i czy bedzie ona prawidlowa ?

    --
    pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2006-11-27 19:13:41
    Temat: Re: faktura tylko na podstawie regonu mozna ?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <c...@o...pl> napisal(a):
    > mam klienta spolka cywilna, chce otrzymac fakture vat, tylko nie posiada
    > jeszcze NIP i chce fakture tylko na podstawie regonu... czy mozna
    > wystawic taka fakture i czy bedzie ona prawidlowa ?

    W starej ustawie o działalności gospodarczej był zapis, że do czasu
    otrzymania nipu można się posługiwać numerem tymczasowym, a tym był
    regon lub chyba nawet pesel w przypadku DG os. fiz. Sprawdź w ustawie
    o swobodzie dg, pewnie też coś jest. Tylko ja bym się ubezpieczył:

    1. jeśli masz kasię fiszkalną, to zrób paragon i do niego fakturę. W
    razie czego (wiesz, jak to u nas czasem bywa...) nikt nie zarzuci Ci,
    że coś tam kombinowałeś. Jest paragon, więc przychód perfekcyjnie
    zaewidencjonowy, faktura jest 'ozdobnikiem'.

    2. jeśli nie masz, to wymuś na firmie jakieś oświadczenie, że nie ma
    NIPu i dlatego ma być regon taki i śmaki.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-11-27 19:40:17
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 27-11-2006 o 20:13:41 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > 2. jeśli nie masz, to wymuś na firmie jakieś oświadczenie, że nie ma
    > NIPu i dlatego ma być regon taki i śmaki.

    Tyle że oni i tak nic z taką fakturą nie zrobią chyba(KUP, odliczenie VAT),
    bo będzie wadliwa?

  • 4. Data: 2006-11-27 21:21:24
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <r...@o...pl> napisal(a):
    > Dnia 27-11-2006 o 20:13:41 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    > napisa?(a):

    > Tyle ?e oni i tak nic z tak? faktur? nie zrobi? chyba(KUP, odliczenie VAT),
    > bo b?dzie wadliwa?

    Ale dlaczego? Cały czas mi się nie chce sprawdzać jak o jest teraz ;)
    ale kiedyś REGON był pełnoprawnym numerem identyfikacyjnym do czasu
    uzyskania tegoż. Kontrola nie miała zastrzeżeń.

  • 5. Data: 2006-11-27 22:05:59
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 27-11-2006 o 22:21:24 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisał(a):

    > Ale dlaczego? Cały czas mi się nie chce sprawdzać jak o jest teraz ;)
    > ale kiedyś REGON był pełnoprawnym numerem identyfikacyjnym do czasu
    > uzyskania tegoż. Kontrola nie miała zastrzeżeń.

    Może jest gdzieś jakiś przepis szczególny, nie mam pojęcia,
    ale w wiadomym rozporządzeniu(o wystawianuiu faktur z 25/05/2005) AFAIR
    nic o regonie nie ma.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-11-27 22:55:12
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <r...@o...pl> napisal(a):

    > Mo?e jest gdzie? jaki? przepis szczególny, nie mam poj?cia,
    > ale w wiadomym rozporz?dzeniu(o wystawianuiu faktur z 25/05/2005) AFAIR
    > nic o regonie nie ma.

    No dobra, w ustawie o swobodzie DG faktycznie tego zapisu o
    traktowaniu REGONu w zastępstwie NIPu już nie ma. :(