    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktura z maja
    Date: Wed, 20 Oct 2004 00:02:24 +0200

    On Tue, 19 Oct 2004, masuro wrote:
    [...Maddy...]
    >+ > Po pierwsze - koszt nieujęty wczesniej można ZAWSZE
    >+ > zaliczyć w koszty w dowolnym momencie tego samego roku
    [...]
    >+ > Duplikat tak naprawdę jest nabywcy potrzebny po to,
    >+ > żeby mógł odliczyć VAT i funkcjonuje wyłącznie w przepisach
    >+ > VATowskich.
    >+
    >+ Zaraz, zaraz... ale VAT z faktury majowej to można sobie
    >+ odliczyć od VAT-u należnego najdalej w rozliczeniu za
    >+ miesiąc.........?

    ....następny od otrzymania :>
    A co, skąd my mamy wiedzieć że na poczcie nie utknął ?? ;)

    A *OD DUPLIKATU* wydanego w sierpniu można odliczyć takoż...
    już nie stresując się potencjalną koniecznością tłumaczenia
    jak to się stało że wcięło fakturę na trzy miesiące :)
    Wcięło i już.
    No to odliczamy duplikat...

    >+ A jeśli do tego czasu nie odliczyliśmy sobie VAT?

    ...toż chyba dyskusja o duplikatach, nie ?? ;)

    >+ to czy można w takim wypadku całą kwotę netto+VAT wrzucić
    >+ w koszta? (oczywiście w danym roku podatkowym)

    A to w jaki deseń ??
    Yhm... to FAQ jest ! :) (nie *w* FAQ, a *FAQ* :))
    Podatnik MOŻE odliczyć VAT (na ogół).
    VAT *nie jest* KUP - *chyba* że podatnik *nie mógł* tegoż
    VATu odliczyć. Jak mógł a nie chciał... to może się
    wypchać ;) !
    Są rzadkie wyjątki - np. bilet ponad 100 (50 ??) km
    *można* potraktować jak f-rę (acz "pod warunkiem"),
    ale NIE TRZEBA.

    >+ Ten gość, który zażądał duplikatu faktury, właśnie tak ma
    >+ zamiar zrobić - wrzucić całość w koszta za wrzesień.
    >+ Niech sobie robi z tym duplikatem co chce, mnie to przecież
    >+ nie powinno interesować,
    >+ ale pytam, bo mogę sama kiedyś znaleźć się w takiej sytuacji

    ....no... zgubił oryginał.
    I co mu zrobić, nie wolno mu zgubić ?? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)