  • 11. Data: 2009-04-09 18:06:42
    Temat: Re: faktura z zeskanowaną pieczątka
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek wrote:

    > Namnożyło się takich - niektóre hostingi wysyłają tylko PDF-y,
    > o normalną fakturę trzeba się nawalczyć i dopłacić za przesyłkę,
    > do tego wystawiają z datą PDF-a, nawet po kilku dniach, niezłe jaja.
    > Inny się wycwanili i wystawiają duplikat, mimo że oryginału nie było
    > bo był PDF. Ogólnie wesoło jest - zwłaszcza jak mi panienka z pewnością
    > siebie mówi że to sa prawidłowe faktury i czepiam się :)

    Mi odpisali, ze w zwiażku z niezapłaconą "fakturą" nie jestem już
    klientem i nie będą ze mną rozmawiać.
    Też w pdfie.

  • 12. Data: 2009-04-09 19:25:16
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 09 kwiecień 2009 20:06
    (autor witek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <grldfs$ame$1@inews.gazeta.pl>):

    > Mi odpisali, ze w zwiażku z niezapłaconą "fakturą" nie jestem już
    > klientem i nie będą ze mną rozmawiać.

    A mieli obowiązek ci dostarczyć fakturę? Podpisałeś umowę i nie płaciłeś i
    się dziwisz.

    --
    Tristan

  • 13. Data: 2009-04-09 20:42:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Apr 2009, Tomek wrote:

    > Inny się wycwanili i wystawiają duplikat, mimo że oryginału nie było
    > bo był PDF.

    W niektórych przypadkach to może być prawidłowe.
    Np. jeśli wystawiają f-ry w formie elektronicznej (że tak powiem:
    "prawdziwej elektronicznej" :)).
    Wyjaśnienie: "omyłkowo wystawiliśmy pierwotny oryginał w postaci
    elektronicznej" :P
    Prawdę mówiąc też jest to ciekawy przypadek: jest "coś" do korekty
    (forma mianowicie), a żadne pole f-ry nie ulega zmianie :D

    > Ogólnie wesoło jest

    No... Mi się już zdarzało powarczeć z rozpędu ;) (nim wyjaśnili,
    że jak bardzo chcę to pocztą przyjdzie).

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2009-04-09 23:07:39
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

    > No. Tylko ten obrazek nie jest podstawą do odliczenia. :)

    widzisz, niestety jest, warunek jaki musi spełnić to być w jednakowej
    treści zaksięgowany jako przychód u firmy wystawiającej, takiej faktury
    US nie odrzuci, bo przy kontroli krzyżowej potwierdzi że fakt
    księgowania miał miejsce

    gorzej będzie gdy sprzedawca będzie księgował co druga fakturę, ale to
    już przestępstwo po stronie sprzedawcy, a Tobie zostaje udowodnić że
    poniosłeś koszt -> dostałeś usługę/towar/coś, zapłaciłeś, i prawidłowo
    zaksięgowałeś

    Andrzej

  • 15. Data: 2009-04-10 00:45:27
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-09, GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13> wrote:

> [...]
    > treści zaksięgowany jako przychód u firmy wystawiającej, takiej faktury
    > US nie odrzuci, bo przy kontroli krzyżowej potwierdzi że fakt

    To sugerujesz, że "obrazy" wysyłane mailem są prawidłowe i to te
    "obrazy" umożliwiają odliczenie? :)

> [...]
    > już przestępstwo po stronie sprzedawcy, a Tobie zostaje udowodnić że
    > poniosłeś koszt -> dostałeś usługę/towar/coś, zapłaciłeś, i prawidłowo

    Gorzej będzie jak zaksięgujesz na podstawie obrazu, a oryginał wysłany
    pocztą gdzieś wsiąknie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2009-04-10 00:58:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    GregZorbaEmmanuelYork wrote:

> [...]
    > treści zaksięgowany jako przychód u firmy wystawiającej, takiej faktury
    > US nie odrzuci, bo przy kontroli krzyżowej potwierdzi że fakt

    popatrz
    a co niektórzy twierdzą, że nie jest

    http://www.vat.pl/nie_mozna_przeslac_faktury_w_pliku
    _pdf_efaktura_vat_prasa_3573.php

  • 17. Data: 2009-04-10 07:27:36
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

    > a co niektórzy twierdzą, że nie jest
    >
    > http://www.vat.pl/nie_mozna_przeslac_faktury_w_pliku
    _pdf_efaktura_vat_prasa_3573.php

    ja swoje wszystkie firmowe maile podpisuje elektronicznie z automatu,
    więc jest, nie doczytałem czy wątkotwórca ma podpis czy nie, więc moja
    wypowiedź jest nieścisła

    Andrzej

  • 18. Data: 2009-04-10 07:43:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    _pdf_efaktura_vat_prasa_3573.php

    > ja swoje wszystkie firmowe maile podpisuje elektronicznie z automatu,

    podpisem kwalifikowanym?

  • 19. Data: 2009-04-10 07:50:42
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

    > podpisem kwalifikowanym?

    tak, taki wymóg, do mnie nic nie dociera, i nie wychodzi w formie papierowej

    Andrzej

  • 20. Data: 2009-04-10 08:04:01
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-04-2009 o 09:50:42 GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_rot13> napisał(a):

    > tak, taki wymóg, do mnie nic nie dociera, i nie wychodzi w formie papierowej

    Bilety do kina też ;-) ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek