  • 1. Data: 2009-04-09 05:30:29
    Temat: rozliczenie PIT 2008 - można odliczyc wynajem mieszkania?
    Od: a...@g...com

    Cześć,

    Mam taką sytuacje, że firma mi wynajmuje mieszkanie. Mam to doliczone
    do przychodu. Umowa najmu jest spisana na właściciela (nie jest
    płatnikiem VAT) i firmę w której pracuje (nie osobiście na mnie).

    Czy moge to odpisać od podatku. Jeśli tak to jakie dokumenty
    potrzebuje i co moge odliczyć.

    Bede bardzo wdzięczny, przeszukałem google ale odpowiedzi jasnej na to
    pytanie nie dostałem.

    Dziękuje
    Artur

  • 2. Data: 2009-04-09 06:51:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Apr 2009, a...@g...com wrote:

    > Cześć,
    >
    > Mam taką sytuacje, że firma mi wynajmuje mieszkanie. Mam to doliczone
    > do przychodu. [...]
    >
    > Czy moge to odpisać od podatku.

    Mi wychodzi, że jest tak jakby firma dawała Ci te pieniądze "do ręki"
    i sam byś płacił za czynsz.
    Byłoby coś do odliczenia?

    > Bede bardzo wdzięczny, przeszukałem google ale odpowiedzi jasnej na to
    > pytanie nie dostałem.

    A jakieś niejasne, sugerujące że cokolwiek mogłoby się dać odliczyć
    znalazłeś?
    Bo jak patrzę po opisie, to nie widzę przyczyny do odliczania :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-04-09 12:55:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    a...@g...com wrote:
> [...]
    > potrzebuje i co moge odliczyć.
    >
    > Bede bardzo wdzięczny, przeszukałem google ale odpowiedzi jasnej na to

    Dlaczego chcesz odliczac coś co zostało zawarte między X i Y, a ty jestes Z.
    Co najwyzej internet na siebie.
    I nie zapomnij, że miałeś 30 dni od zamieszkania na wyslanie NIP-3 do US.