  • 1. Data: 2003-12-01 14:00:49
    Temat: faktura za samochód a podatek
    Od: "Basia Z." <i...@s...com.pl>

    Witam,
    mam problem, chcę sprzedać samochód wprowadzony do EST. Ponieważ nie
    odliczyłem od auta VAT-u , wiec faktura sprzedaży jest wystawiona ze stawką
    zwolniony?.
    Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale chyba kwota na fakturze jest moim
    przychodem, od którego odprowadzam podatek do US. Czy osoba kupująca ode
    mnie auto, równiez musi zaplacic podatek do US (2% od wartości) czy w
    związku z tym, że ja płacę, kupujacy jest z tego zwolniony?

    Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi
    Pozdrawiam
    Michał Z.

  • 2. Data: 2003-12-01 17:30:09
    Temat: Re: faktura za samochód a podatek
    Od: "Magdalena" <m...@S...pl>

    "Basia Z." <i...@s...com.pl> wrote in message
> [...]
    > mnie auto, równiez musi zaplacic podatek do US (2% od wartości) czy w
    > związku z tym, że ja płacę, kupujacy jest z tego zwolniony?

    jeżeli użytkowałeś samochód co najmniej pół roku, to sprzedajesz ze stawką
    zw., wystawiasz fakturę sprzedaży i tyle. Podatku od czynności
    cywilno-prawnych wtedy się nie płaci, bo sprzedaż odbywa się na podst.
    faktury VAT a nie umowy kupna-sprzedaży.

    Magda

  • 3. Data: 2003-12-01 22:32:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Dec 2003, Basia Z. wrote:
    [...]
    >+ mam problem, chcę sprzedać samochód wprowadzony do EST. Ponieważ nie
    >+ odliczyłem od auta VAT-u , wiec faktura sprzedaży jest wystawiona ze stawką
    >+ zwolniony?.

    W sąsiednim wątku znajdziesz komentarz do twojej opinii: nikogo nie
    obchodzi czy odliczyłaś VAT, o prawie do ew. wystawienia "zw" decyduje
    czy *nie miałaś prawa* tego VATu odliczyć :)
    Resztę ("co najmniej pół roku" !) ci już opisano :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2003-12-02 08:00:47
    Od: "HELMUT" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@S...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > cywilno-prawnych wtedy się nie płaci, bo sprzedaż odbywa się na podst.
    > faktury VAT a nie umowy kupna-sprzedaży.

    witam
    sorry ze przy okazji wtrace swój wątek
    na f-rze bedzie "zwolnony" to trzebac podać PKWiU - jaki?
    dzięki
    helmut

  • 5. Data: 2003-12-02 08:38:28
    Od: "Magdalena" <m...@S...pl>

    "HELMUT" <h...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    >

    > witam
    > sorry ze przy okazji wtrace swój wątek
    > na f-rze bedzie "zwolnony" to trzebac podać PKWiU - jaki?

    IMHO w tym przypadku nie trzeba PKWiU tylko trzeba się powołać na odpowiedni
    artykuł i ustęp ustawy o podatku od towarów i usług i podatku akcyzowym
    (tekst ustawy na np. www.gofin.pl)

    Magda