  • 1. Data: 2003-12-01 12:37:38
    Temat: kilometrowka a faktury
    Od: g...@g...pl

    Witam

    Prowadze jednoosobowa DG i KPiR. Do tego wpisuje wyjazdy sluzbowe w ewidencje i
    licze kwote wydatkow km x stawka. Czy na kwote, ktora wypada mi miesiecznie
    (okolo 400 zł) moge zgromadzic tylko faktury na paliwo, mimo ze nie przejezdzam
    za tyle benzyny? Czy za plaiwo tyle ile przejezdzam, a reszta to tylko
    eksploatacja samochodu?

  • 2. Data: 2003-12-02 05:21:11
    Temat: Re: kilometrowka a faktury
    Od: "PiracyOEM" <p...@w...pl>

    Użytkownik <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    przejezdzam
    > za tyle benzyny? Czy za plaiwo tyle ile przejezdzam, a reszta to tylko

    Do ksiazki wpisuje sie wszystkie wyjazdy, zgodnie z rubrykami ksiazki. Jako
    potwierdzenie poniesionych kosztow zbiera sie wszystkie dokumenty, ktore o
    tym swiadcza, czyli np. faktury na paliwo, naprawe, zawarte ubezpieczenia
    itp. Po wyliczeniu kilometrowki z ksiazki i podliczeniu poniesionych kosztow
    na podstawie faktur itp, jako koszt do KPiR wpisuje sie mniejsza z tych
    dwoch wartosci.

  • 3. Data: 2003-12-05 14:57:45
    Od: g...@g...pl

> [...]
    > na podstawie faktur itp, jako koszt do KPiR wpisuje sie mniejsza z tych

    Moje pytanie dotyczylo nieco czegos innego. otoz pytam, czy jesli z
    kilometrowki wyjdzie mi, ze w grudniu przejezdze 400 zł (km x stawka = 400 zł
    (tak dla ulatwienia) to moge zgromadzic faktury na 400 zł tylko na samo paliwo
    (przeciez wiadomo, ze samochod musialby palic 30ltr/100km, zeby tyle benzyny
    spalic. Czy ustawodawca daje taki uklon w strone podatnika, ze moze on miec
    tylko faktury na paliwo? A np. w nastepnym miesiacu bedzie przeglad - 500 zł i
    zadne faktury na paliwo i wpisze do KPiR tylko ten przeglad, a przeciez
    wiadomo, ze samochod na wode nie jezdzi.

    Po odpowiedzi na moj post nasunelo mi sie pytanie. Czy w takim razie do KPiR
    wpisuje jedna zbiorcza pozycje "Koszty samochodu" z calego miesiaca ostatniego
    dnia miesiaca? A nie kazda fakture osobno zgodnie z data jej
    wystawienia/otrzymania?

  • 4. Data: 2003-12-08 10:25:01
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    W liście nadanym 5 Dec 2003 15:57:45 +0100 g...@g...pl pisze:

> [...]
    > - 500 zł i zadne faktury na paliwo i wpisze do KPiR tylko ten przeglad, a
    > przeciez wiadomo, ze samochod na wode nie jezdzi.

    Moim zdaniem, formalnie taki "ukłon ustawodawca daje" ale chyba bezpieczniej
    pamiętać, że w koszty idą tylko wydatki związane z przychodem więc lepiej,
    żeby papiery pasowały do typowej sytuacji realnej.
    Jeszcze nie zdarzyło się w mojej praktyce, bym miał za mało poniesionych
    kosztów (paliwo,olej,płyny,naprawy,OC,przeglądy,żarówki ...) w stosunku do
    przebiegu(oczywiście w skali rocznej).

    > Po odpowiedzi na moj post nasunelo mi sie pytanie. Czy w takim razie do KPiR
    > wpisuje jedna zbiorcza pozycje "Koszty samochodu" z calego miesiaca
    > ostatniego dnia miesiaca?

    Dokładnie tak.

    Pozdrawiam,
    PAD