eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkifaktura za targi - kiedy można odliczyć naliczony VAT? › Re: faktura za targi - kiedy można odliczyć naliczony VAT?
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktura za targi - kiedy można odliczyć naliczony VAT?
    Date: Thu, 10 Jul 2003 23:39:33 +0200

    On Wed, 9 Jul 2003 r...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    >+ > Czyli punkty 3 i 4 u ciebie muszą być zamienione :), najpierw
    >+ > zapłata - później faktura. Umowa zabezpieczająca że pieniądze
    >+ > za usługę "pójdą się paść" swoją drogą :], ale to nie dotyczy
    >+ > VAT tylko K.C. :)
    [...]
    >+ To niezupełnie tak...
    >+ Faktura jest na całość usługi. Jest na niej adnotacja, że umowę zawarto 2
    >+ czerwca. Data wystawienia faktury to 24 czerwiec, a termin zapłaty 30 czerwiec.
    >+ Problem to sprzeczność między przepisem Art. 19 ust. 3 pkt 1 ustawy VAT
    >+ (podatek naliczony można odliczyć w miesiącu otrzymania faktury i w następnym;
    >+ tu: czerwiec, lipiec) a przepisem Art. 19 ust. 3a (odliczenie może nastąpić w
    >+ miesiącu otrzymania towaru, wykonania usługi tu: wrzesień).

    Ermmm.... A czytałeś art.19.3a *do końca* ?
    +++++++
    3a. Obniżenie kwoty podatku należnego, o której mowa w ust. 1 i 3, nie
    może nastąpić jednak wcześniej niż w miesiącu otrzymania przez nabywcę
    towaru lub wykonania usługi,
    \/\/
    albo
    ^^^^
    otrzymania faktury potwierdzającej
    dokonanie przedpłaty (zaliczki, zadatku, raty) podlegającej opodatkowaniu.
    ------

    Jak na mój gust jest jasno i prosto: *ALBO*. Znaczy że jeśli
    jest to f-ra z tytułu przedpłaty - obowiązuje druga część zdania
    i *nie jest ważne* określenie "nie wcześniej" !!

    IMHO: "Clara non sunt interpretanda" ;) (taki mądry jestem,
    bo tu napisali:
    http://wiem.onet.pl/wiem/003d4c.html :) !)

    >+ Znam dwa sposoby na tą sprzeczność:

    Ale to są "obejścia". A IMHO wystarczy przeczytać przepis ;)

    >+ uczestników grupy, to może wypowiedzą się co sądzą o tych sposobach - czy są
    >+ one poprawne. A może potrafią rozwiązać ten problem w inny jeszcze sposób?

    Ktoś przeciw temu co napisałem ??

    pozdrowienia, Gotfryd
    (nastawiony że mogą być reklamacje :))